محسن لرستانی -خواننده- که اسفند سال گذشته بازداشت شده اتهامش افساد فی‌الارض است و پرونده‌اش به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارجاع شده است. وکیل پرونده لرستانی می گوید مسایل اخلاقی و خصوصی دلیل اصلی بازداشت اوست.

محسن لرستانی

به گزارش ایسنا، سید کاظم حسینی وکیل مدافع محسن لرستانی در این باره اظهار کرد: موکلم ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در منزل مادرش در سعادت آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است.

وی افزود: پرونده موکلم با صدور کیفرخواست به اتهام افساد فی الارض و با شکایت مدعی العموم به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است.

حسینی تصریح کرد: موضوع اتهامی موکلم در رابطه با مسایل اخلاقی و خصوصی بود که در فضای مجازی منتشر کرده بود و او  شاکی خصوصی ندارد.

ماده 286 قانون مجازات اسلامی در رابطه با افساد فی الارض و مجازات آن مقرر داشته است:

«هرکس به‌طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌گردد.

محسن لرستانی کیست؟

محسن لرستانی متولد سال 58 در کرمانشاه است. محله باغ ابریشم کرمانشاه جایی است که محسن لرستانی در آن دوره کودکی و نوجوانی را طی کرده است. با توجه به اینکه موسیقی محلی از علاقه مندی های جدی مردم کرد است لرستانی از نوجوانی به فکر خوانندگی بود و در برخی اوقات در ماه محرم به نوحه سرایی می پرداخت.

سال 1386 در حالی که تنها 28 سال داشت خواندن دو آهنگ زندان و غربت باعث شد تا کمی کارهایش بیشتر به چشم بیاید. او با همراهی برادرش توانست آهنگ های آهنگ چون بچه ننه، بچه سوسول، بچه قرتی، آهنگ شاهزاده و گدا را منتشر کند و به چهره ای معروف در کرمانشاه تبدیل شد.

تغییر نام خانوادگی محسن لرستانی

نام اصلی این خواننده محسن پورمست می باشد که بنا به دلایلی گفته نشده فامیلی خود را تغییر داده است و حالا با نام لرستانی مشهور می باشد

شایعه مرگ محسن لرستانی

چندیپیش اخباری در فضای مجازی پخش شد که در آن ادعا شده بود محسن لرستانی به قتل رسیده است. خبری که به ویژه در رسانه های محلی بازتاب وسیعی داشت. با این حال خیلی زود کذب بودن این خبر مشخص شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید