به سختی می توان گفت که آیا شما دچار سرماخوردگی شده اید یا آنفولانزا در ادامه علائم هرکدام از این دو بیماری را ذکر می کنیم که برای تشخیص هرکدام از دیگری می توان استفاده کرد.

فصل پاییز را می توان آغاز سرماخوردگی ها و بیماری ها دانست و در نتیجه هیچ راه گریزی از این بیماری­ها برای شما وجود ندارد. در این شرایط دست به دعا می برید و از خدا می خواهید که دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا نشده باشید. در این شرایط نباید منتظر ماند و دیدآیا این بیماری جدی است یا خیر. در اینجا قصد داریم تا هر آنچه که شما باید در مورد سرماخوردگی در مقابل آنفولانزا بدانید، بگوییم.

اگر زمان زیادی را صرف تشخیص بین سرماخوردگی و آنفولانزا کرده­اید، احتمالاً به این دلیل است که علائم آن­ها با هم همپوشانی دارند به طوری که تشخیص آن ها از یکدیگر کار مشکلی به نظر می­رسد. نورمن مور مدیر امور علمی بیماری­های عفونی برای ابوت می­گوید: "آنفلوانزا برروی تشخیص افتراقی  بسیاری از شرایط را در بیماران در ماه­های زمستان تحت تأثیر قرار می­دهد، از جمله سرماخوردگی و عفونت­های تنفسی فوقانی و تحتانی". به عبارت دیگر، آن­­ها نشانه ها و علائم مشابهی دارند.

با توجه به آنچه که دکتر نورمن مور اشاره کردند، اگر همیشه دستمال کاغذی به همراه داشته باشید و به طور مداوم از آن استفاده کنید، ممکن است نشانه ای باشد که شما به جای آنفولانزا سرماخوردگی دارید. از طرف دیگر، لرز می تواند از علائم آنفولانزا باشد. مور می­گوید: "عطسه، بینی چرکی و گلودرد معمولاً بیشتر با سرماخوردگی مشاهده می شود، در حالی که لرز، تب و خستگی در افراد مبتلا به آنفولانزا بیشتر دیده می­شود."

تفاوت بین علائم سرماخوردگی در مقابل آنفولانزا آشکار نیست، از گوستاوفرر، M.D، بنیانگذار کلینیک سرفه فلوریدا، پژواک می­گوید. اما مدت بیماری شما می تواند یکی دیگر از عوامل متمایز کننده باشد. دکتر فرر می گوید: "سرماخوردگی ویروسی درست همانند آنفلوانزا است. معمولاً علائم سرماخوردگی نسبت به آنفولانزا خفیف تر است و آنفولانزا مدت زمان بیشتری لازم دارد." سرماخوردگی به طور معمول بیش از 10 روز طول نمی کشد. اثر آنفولانزا می تواند در همان طول بیماری باشد، اما در برخی افراد، اثرات آنفولانزا می تواند هفته ها طول بکشد.

دکتر مور توصیه می کند به جای این که بگذارید بیماری 10 روز طول بکشید، در ابتدای بیماری به دنبال تشخیص باشید تا درصورت ابتلا به آنفولانزا بتوانید در مراحل اولیه درمان خود را شروع کنید. برای تشخیص می­توانید به مطب یا کلینیک پزشک مراجعه کنید و بعضی اوقات پزشکان برای اطمینان بیشتر، آزمایش آنفولانزا را پیشنهاد می­کنند.

از آنجا، می توانید مطابق با آن معالجه شوید. هیچ درمانی برای سرماخوردگی وجود ندارد، اما استفاده از داروهای بدون نسخه هم  می تواند علائم را برطرف کند. وقتی صحبت از آنفولانزا می شود، در موارد جدی تر یا پرخطر، پزشکان اغلب داروهای ضد ویروسی را تجویز می­کنند.

به طور خلاصه، آنفولانزا علائمی بسیار مشابه با سرماخوردگی دارد اما به احتمال زیاد با علائم شدیدتری همراه است، دوام بیشتری دارد یا منجر به عوارض جدی می شود. اما مهم نیست که به کدام بیماری عفونی مبتلا شده اید، یک چیز مطمئناً در این بین وجود دارد؛ این بیماری ها اصلا جالب نیستند!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید