۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 30225873

نوشیدن قهوه در صبح به شما کمک می کند تا روز خود را با انرژی کامل بگذرانید. در سراسر جهان مقدار مصرف قهوه مورد توجه است. قهوه حاوی مقدار زیادی کافئین است، در تحقیقات انجام شده مشخص شده است که مصرف قهوه از بعضی جهات برای سلامتی مفید است. در زیر به فواید مصرف قهوه اشاره می کنیم:

قهوه و دیابت:

قهوه موجب محافظت در برابر ابتلا به دیابت نوع 2 می شود. قهوه ای که می نوشیم سرشار از منیزیم و کروم است که این دو ماده مصرف انسولین در بدن را افزایش می دهند. انسولین ماده ای ضروری در تنظیم خون بدن است. در 3 مطالعه  که در مورد افزایش مصرف قهوه صورت گرفت، تعداد 7269 نفر مبتلا به دیابت نوع 2 بودند و افرادی که در روز بیشتر از یک لیوان قهوه مصرف می کردند، دیابت در این افراد با 11درصد بهبود همراه بود.

قهوه و سرطان کبد:

تحقیقات نشان می دهند که مصرف زیاد قهوه خطر ابتلا به سرطان کبد را تا 40 درصد کاهش می دهد. در برخی از تحقیقات گفته شده است که مصرف 7 فنجان قهوه می تواند خطر ابتلا به آن را تا 50 درصد کاهش دهد.

قهوه و سلامت قلب:

تحقیقات انجام شده نشان می دهند که نوشیدن قهوه موجب محافظت در برابر نارسایی قلبی می شود.

قهوه و پارکینسون:

تحقیقات، ارتباط بین مصرف قهوه و خطر بیماری پارکینسون را ارزیابی کرده است. کافئین موجود در قهوه به کنترل حرکت در افراد مبتلا به پارکینسون کمک  میکند.

تأثیر قهوه بر عملکرد دستگاه گوارش:

عناصر شیمیایی و غذایی موجود در قهوه انقباض عضلانی پریستالتیک را فعال می کند. قهوه مانند یک ملین طبیعی عملکرد دستگاه گوارش را بیشتر می کند و از یبوست جلوگیری می کند.

جلوگیری از ابتلا به آلزایمر:

تحقیقات ثابت کرده اندافرادی که به طور منظم قهوه می نوشند به میزان 60 درصد کمتر از افرادی که به آن علاقه ای ندارند به اختلالات ذهنی دچار می شوند.

مزایای احتمالی دیگر قهوه عبارتند از:

نوشیدن قهوه احتمال مرگ زودرس را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد که خطر مرگ و میر کلی در افرادی که قهوه می نوشند 25 درصد کمتر از افراد دیگر است.

کاهش مرگ و میر

محافظت در برابر سیروز کبدی

کاهش خطر ابتلا به بیماری مولتیپل اسکلروزیس

مواد مغذی: قهوه معمولی سیاه دارای کالری بسیار کمی است. اما اگر شکر و شیر اضافه کنید کالری آن افزایش می یابد.

قهوه با تمام مزایای ذکر شده، مضراتی نیز دارد، ازجمله:

مصرف کافئین به دلیل یک تئوری خوددرمانی یا نظریه ای که خود کافئین نامیده می شود باعث ایجاد تغییر در خلق و خو می شود موجب علائم افسردگی می شود.

قهوه معمولی احتمال بارداری زنان را کاهش می دهد.

قهوه بی کیفیت احتمال دارد سمی باشد.

قهوه با کیفیت بد دارای ناخالصی های زیادی در آن است که منجر به سرد درد، بیماری و یا احساس بد می شود. اگر قهوه از دانه های خراب ساخته شده باشد این اثرات را به دنبال دارد. اثر دانه های خراب به حدی جدی است که حتی وجود یه دانه خراب در فنجان شما قهوه را سمی می کند.

قهوه موجب بی حوصلگی و بی خوابی می شود.

قهوه همچنین در سلامت قلب و عروق در بزرگسالان مبتلا فشار خون خفیف تأثیر منفی دارد.

قهوه همچنین ساعت بیولوژیکی بدن را مختل می کند.

قهوه مشکلات شب اداری در کودکان را تشدید می کند.

در کودکان بین 5 تا 7 سال مصرف قهوه زخم معده ایجاد می کند.

در پایان نتیجه می گیریم که قهوه نیز یک نوشیدنی هم مفید و هم مضر می باشد، اما ثابت شده که مزایای آن بیش تر از مضراتش است. پس قهوه بنوشید، ولی در مقدار مصرف آن زیاده روی نکنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید