ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه خبر از ساقط کردن 118 پهپاد تروریستی در سوریه توسط پدافند هوایی روسیه داد و اعلام کرد تروریست های می خواهند به  سیستم پدافند هوایی پایگاه حمیمم حمله کنند.

به گزارش سلام نو، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در دو سال اخیر ۱۱۸ پهپاد مهاجم به پایگاه هوایی حمیمم روسیه در سوریه توسط تسلیحات پدافند هوایی این کشور نابود شده است.

ایگور کوناشنکوف با بیان این خبر افزود: تروریست‌ها تلاش می‌کنند از سیستم پدافند هوایی پایگاه حمیمم عبور کرده و آن را مورد حمله قرار دهند؛ بسیاری از آنها از منطقه امن ادلب بلند شده‌اند.

کوناشنکوف گفت: اخیرا سیستم‌های پدافند هوایی پانتسیر-اس۱ و تور-ام۲  نیز که در پایگاه حمیمم مستقر هستند از تلاش‌های تروریست‌ها برای حمله با آتشبارهای سنگین جلوگیری می‌کنند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: از آغاز سال جاری (2019 میلادی) تاکنون ۲۷ گلوله آتشبارهای سنگین و ۳۱ موشک پرتاب شده به سوی پایگاه حمیمم نابود شده است.

به گفته وی، آخرین حمله تروریست‌ها به پایگاه حمیمم ۱۲ شهریور ماه گزارش شد و برد پرواز یکی از پهپادهای سرنگون شده به ۱۵۰ کیلومتر می‌رسید که بسیار تعجب آور و نگران کننده بود.

گفتنی است، کمتر از یک ماه پیش سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسی هاز پایان جنگ در سوریه سخن گفت و اظهار داشت که وضعیت در سوریه به تدریج به شرایط عادی باز می‌گردد.

جنگ داخلی در سوریه از سال 2011 با دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور به بحرانی همه جانبه در منطقه تبدیل شد اما دولت قانونی سوریه به رهبری بشار اسد موفق شد با حمایت های ایران و روسیه در سال 2017 گروه تروریستی داعش را که در این کشور اعلام خلافت کرده بود و مناطق وسیعی از کشور را در اختیار گرفته بود نابود کند.

هنوز در برخی مناطق سوریه که آمریکا در آنجا حضور داشته یا از مخالفان مسلح حمایت کرده است همچنان عملیات نظامی ادامه دارد.

آمریکایی ها هم مدعی هستند که در سوریه علیه داعش می‌جنگند با این تفاوت که دولت اسد را مشروع نمی‌دانند از این رو بدون اجازه دمشق وارد این کشور شده اند که براساس منشور سازمان ملل متحد تجاوز به خاک کشور دیگر به حساب می‌آید.

مقامات سوریه بارها به دلیل تجاوز آمریکا و حضور غیرقانونی این کشور در سوریه به سازمان ملل متحد شکایت برده اند، اعتراض‌هایی که تا امروز راه به جایی نبرده است.

صاحبنظران بی‌طرف معتقدند که ایران، روسیه و ترکیه به عنوان تروئیکای مذاکرات آستانه نقش بسزایی در کاهش بحران در سوریه داشتند و با کنار گذاشتن اختلافات و تمرکز بر توافق نظرها توانسته‌اند بر گروه تروریستی داعش در سوریه پیروز شوند.

شاید از این رو است که بسیاری از کشورهای منطقه امروز  درخواست دارند به تروئیکای آستانه بپیوندند هر چند که دونالد ترامپ که خود را بهترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا می‌خواند، معتقد است او بوده که داعش را نابود کرده است./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید