کبک به عنوان بزرگترین استان کانادا، دارای دشت های حاصلخیز، جنگل های وسیع و دریاچه های بیشماری است. این شهر دارای تاریخ و فرهنگ غنی است. زبان فرانسه زبان رسمی در این شهر است. کبک بهترین راه برای تجربه اروپا بدون عبور از اقیانوس اطلس است.

این شهر فقط با داشتن ۵۰۰ هزار نفر جمعیت یک شهر پر تحرک و پر جنب و جوش است. این شهر یکی از قدیمی ‌ترین شهرهای آمریکای شمالی است. وجود آثار و بناهای قدیمی سالانه ۵ میلیون بازدید کننده را به این شهر می کشاند. شهر تاریخی کبک در درون دیوارهای شیب دار قرار دارد و به دو بخش مجزا تقسیم می‌ شود. مرکز اصلی دولتی، مذهبی و اداری بر روی بلوک­های حجیم ساخته شده است. این شهر توسط طاقچه هایی با نقاشی‌های باشکوه قرن هفدهم و ساختمان های سنگی از قرن هجدهم احاطه شده است.

نکات برجسته در بخش بالایی این شهر قدیمی

استراحت گاه در راه آهن

استراحتگاه­های راه‌آهن، که معماری شگفت­انگیز از آن بر اساس بخشی از قلعه قرون وسطایی و مجلس رنسانس فرانسه است هر بیننده ای را به فکر فرو می برد. در این مکان اجلاس بزرگانی چون چرچیل و روزولت در مورد جنگ جهانی دوم برگزار می ‌شده است.

ارگ

در یک شیب، 350 متر بالاتر از رودخانه سنت لارنس، دیوارهای ارگ به طول سه مایل در زمینی به وسعت ۳۷ هکتار امتداد دارند. این مهمترین قلعه انگلیس در آمریکای شمالی است که در سال ۱۸۵۰ برای دفاع در برابر حمله آمریکا و قیام های محلی ساخته شده است. سربازان این قلعه کت های تشریفاتی کوتاه با الهام از لباس نگهبانان کاخ باکینگهام می پوشیدند.

کلیسای جامع

این کلیسای ۱۵۰ ساله مشهورترین کلیسای کبک است. یکی از هشت درب مقدس جهان که توسط پاپ  نامگذاری شده است، در این کلیسا واقع است. بازدیدکنندگان می توانند با گشت و گذار در فضای تزیین شده داخلی، سایبان­های طلایی  آن را نیز مشاهده کنند.

نکات برجسته در قسمت پایینی شهر قدیمی

میدان اصلی بازار

محله‌ بازرگانان قدیمی با بوتیک های منحصر به فردی پر شده است. این یکی از مناطق محبوب شهر است که با ساختمان های سنگی قرن ۱۷ و ۱۸ پوشش داده شده است. دودکش های بزرگ و دیوارهای بیرونی مشترک که بالاتر از پشت بام امتداد دارند و به عنوان دیوار آتش نام گذاری شده از ویژگی‌های این میدان است و همچنین قدیمی ترین کلیسای سنگی آمریکای شمالی نیز ادر این مکان واقع است.

خیابان ترزر درو (rue du treso)

یک خیابان باریک که به یک گالری فضای باز، برای هنرمندان محلی تبدیل شده است.

خیابان روستجین( ruestjean)

این خیابان پر از فروشگاه ها و سالن های غذاخوری است. این خیابان همیشه شلوغ است. در این خیابان انواع نان ها و شیرینی های خوشمزه را می توانید پیدا کنید.

خیابان چمپلین پتیت رودو( Ruedu petit _ champlain)

قدیمی ترین خیابان در آمریکای شمالی و زیباترین خیابان کانادا است. نقاشی های روی دیوار در انتهای غربی، صحنه هایی از زندگی روزمره و وقایع آن را به تصویر می ‌کشد.

نکات برجسته در خارج از شهر قدیمی

هتل hotel du parlament

هتلی که با الهام از موزه لوور پاریس ساخته شده است که ساخت آن در سال ۱۸۶۶ به اتمام رسیده است. ۴۳ آبشار و فواره با مجسمه های حیرت انگیز از ویژگی های این هتل است.

بندر

بندر این شهر، تفرجگاه گالری های هنری، عتیقه فروشی ها و کافه ها است. بندر کبک یک توقفگاه دائمی برای سفرهای دریایی انگلستان و جزایر اطراف آن است. اگر وقت بیشتری دارید، بازدید از این مکان ها نیز توصیه می‌شود.

آبشار مونتمورژنیک

این آبشار ۲۷۲ متر ارتفاع دارد و ۹۰ متر از آبشار نیاگارا بلندتر است.

شبه جزیره پگاس( gas pe)

این شبه جزیره پناهگاه پرندگان مهاجر است که یک منبع الهام بخش برای نویسندگان و نقاشان دنیا است. شما با سفر به این استان تاریخی، تجربه ای ماندگار از بازدید این مکان ها خواهید داشت.

وضعیت جغرافیایی و جمعیتی کبک

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید