ما در ایران سال‌ها است که در آرزوی صعود به المپیک هستیم و برای این کار دست به هر کاری زدیم موفق نبودیم. حالا تیم ایران در آستانه المپیک 2020 توکیو قرار دارد و برای صعود به این المپیک راه پر پیچ و خمی در پیش روی خود می‌بیند.

به گزارسلام نو، حضور تیم امید ایران در سید چهار قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا باعث شد که این تیم با سه تیم مدعی رده سنی امید آسیا هم‌گروه شود. با این وصف امیدهای ایران برای رسیدن به المپیک باید بتوانند از این گروه دشوار عبور کنند.

شرایط صعود

این رقابت‌ها با حضور شانزده تیم و در چهارگروه چهار تیمی از ژانویه 2020 در تایلند آغاز می‌شوند. تیم ایران در گروه سوم این رقابت‌ها و در کنار ازبکستان، چین و کره جنوبی قرار گرفته است. طبق قوانین مسابقات دو تیم برتر هر گروه به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها صعود می‌کنند.

تیم‌های گروه C در صورت صعود به دو تیم برتر گروه D خواهند خورد. در گروه D یا گروه چهار مسابقات تیم‌های ویتنام، کره شمالی، اردن و امارات عربی متحده حضور دارند. دو تیم ویتنام و کره شمالی براساس سیدبندی دو تیم اول این گروه در حال حاضر هستند.

با این وجود تیم ایران اگر از گروه خودش صعود کند به یکی از چهار تیم ویتنام، کره شمالی، اردن و یا امارات خواهد خورد. در صورت موفقیت امیدهای ایران در مرحله یک چهارم این تیم به جمع چهارتیم پایانی صعود خواهد کرد و اگر بتواند در نیمه‌نهایی حریفش را شکست بدهد آن وقت به المپیک صعود خواهد کرد. در واقع تیم امید ایران اگر بتواند در سه بازی مرحله گروهی و دو بازی مرحله حذفی نتیجه بگیرد تنها با 5 بازی می‌تواند بعد از بیش از چهل سال رهسپار المپیک شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید