رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد ایران اعلام کرد که همه وظیفه دارند که علیه ایران اقدام کنند. تا وقتی که رفتار ایران تغییر نکند، تحریم‌ها ادامه خواهد داشت و حتی بیشتر هم خواهد شد

به گزارش سلام نو، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد: «آمریکا با هزینه کردن 2500 میلیارد دلار طی سال‌های اخیر برای تقویت ارتش خود امروز قوی‌ترین ارتش دنیاست اما امیدواریم که هرگز مجبور نباشیم از این ارتش استفاده کنیم. ما کار احیای قدرت عظیم ارتش آمریکا را آغاز کرده‌ایم و در عین حال به دنبال تقویت روابط با متحدان خود نیز هستیم و از همه آنها انتظار داریم که بار هزینه‌های دفاعی که همیشه بر دوش آمریکا بوده است را بپذیرند.»

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: «هر کشوری میراث و تاریخ خود را دارد که ارزش دفاع کردن دارد. اگر آزادی می‌خواهید به کشور خود ببالید؛ اگر دموکراسی می‌خواهیم به حاکمیت ملی خود بپردازید؛ اگر خواستار صلح هستید به ملت خود توجه کنید. حاکمان خردمند همیشه مردم خود را در اولویت می‌بینند. آینده متعلق به طرفداران جهانی شدن نیست، متعلق به کسانی است که از شهروندان خود حفاظت می‌کنند. ما در آمریکا طرحی را آماده کرده‌ایم برای احیای منافع ملی.»

رئیس جمهور آمریکا در خصوص روابط کشورش با چین نیز گفت: «ما خواستار تنش و درگیری با چین نیستیم. اما من از منافع کشورم کوتاه نخواهم آمد.»

ترامپ در ادامه سخنرانی خود،‌ ایران را «تهدیدی برای صلح» خواند و مدعی شد: «ایران حامی تروریسم در دنیا است و به جنگ در سوریه و یمن دامن می‌زند. ما بالاترین حد تحریم‌ها را علیه بانک مرکزی ایران وضع کردیم. همه وظیفه دارد که علیه ایران اقدام کنند. تا وقتی که رفتار ایران تغییر نکند، تحریم‌ها ادامه خواهد داشت و حتی بیشتر هم خواهد شد.»

در حال تکمیل...

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید