عبدالرضا رحمانی فضلی اعلام کرد در اربعین ۱۴ کمیته در ستاد مرکزی اربعین فعال هستند و تخمین زده می‌شود امسال 3میلیون نفر زائر داشته باشیم.

به گزارش سلام نو، وزیر کشور درباره تمهیدات دولت برای برگزاری مراسم اربعین گفت: با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید برای ۳ میلیون نفر زائر اربعین در حال برنامه‌ریزی هستیم و برای تعداد بیشتر زائر هم دولت آمادگی لازم را دارد.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در دوازدهمین نشست ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ستاد اربعین جلسه اصلی خود را برگزار کرد و همه دستگاه‌ها گزارش عملکرد خود را ارائه دادند.

وی افزود: ۱۴ کمیته در این ستاد نقش‌آفرین هستند که همه کمیته‌ها گزارش مختصری از عملکرد خود ارائه دادند و پیشنهاداتی داشتند که در جلسه درباره آنها تصمیم‌گیری شد. با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید پیش‌بینی ما این است که حداقل ۳ میلیون نفر امسال زائر داشته باشیم.

وزیر کشور ادامه داد: بیشترین عددی که تا امروز ثبت شده دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر  زائر در سال ۹۶ بوده است.  امسال ۱۶۴ میلیون وعده غذایی به زوار داده خواهد شد و ۲۶۰۰ موکب پیشنهاد شده که در سال گذشته تعداد این موکب ها ۲۰۰۸ موکب بوده است، و تعداد وعده های غذایی هم شال قبل ۶۴ میلیون وعده بوده است.

وی افزود: همه خدمات امسال افزایش پیدا کرده است و بازه زمانی خدمات دهی را پنج روز افزوده ایم تا وقتی اربعین تمام می‌شود و موکب های عراقی جمع می‌شوند موکب های ایرانی در آنجا مستقر شوند.

به گزارش ایرنا دوازدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی با حضور وزیر کشور و با موضوع بررسی گزارش استانداران کرمانشاه، ایلام، خوزستان برگزار شد. در این نشست همچنین گزارش کمیته های حمل و نقل و سوخت و امنیتی انتظامی هم در این جلسه بررسی شد./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید