«الکساندر اوکازیو کورتز» عضو دموکرات کنگره و از چهره‌‎های خبرسازی و شاخص کنگره آمریکا در دوره اخیر با انتقاد از هم حزبی‌های دمکراتش گفت که نباید در استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، بیش از این تعلل کرد.

به گزارش سلام نو، «الکساندر اوکازیو کورتز» عضو دموکرات کنگره از دموکرات‌های آمریکا به‌دلیل خودداری از استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور انتقاد کرد.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: در حال حاضر، رسوایی ملی بزرگتر رفتار قانون شکنانه رئیس جمهوری نیست، ‌ بلکه خوددرای حزب دموکرات از استیضاح وی بابت این رفتار، است.

سخنان انتقادآمیز این عضو  دموکرات کنگره در حالی منتشر شد که سناتور «الیزابت وارن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیز روز جمعه در سخنان مشابهی اعلام کرد که کنگره، وظیفه دارد استیضاح ترامپ را آغاز کند و با انجام ندادن این کار، شریک جرم ترامپ در مطالبه مداخله خارجی برای کمک به پیروزی اش در انتخابات است.

با این حال، ‌ «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از درخواست ها برای استیضاح ترامپ، حمایت نکرده است.

به تازگی رفتار ترامپ به دلیل مکالماتش با رئیس جمهوری اوکراین زیر ذره بین رفته است.

گزارش ها حاکی است که ترامپ، رئیس جمهوری اوکراین را تحت فشار قرار داده است تا باب تحقیق را در مورد «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ باز کند.

بازپرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا هفته گذشته از ارائه اطلاعات در مورد این مساله در جریان جلسه غیرعلنی با کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا خودداری کرد.

در همین حال، فشارها بر کنگره برای آغاز روند استیضاح ترامپ رو به افزایش است. یکی از افرادی که کنگره را تحت فشار قرار داده، «جورج کانوی» همسر «کلین کانوی» مشاور کاخ سفید است.

جورج کانوی که منتقد صریح الحن ترامپ است، ‌ از رئیس جمهوری بابت اتهام های جدید مطرح شده در مورد اوکراین، به شدت انتقاد کرد.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، ترامپ از «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین خواسته است در فرایند رسیدگی به فساد مالی ادعایی از سوی پسر بایدن تسریع کند.

این اقدام با واکنش تند نمایندگان دموکرات مواجه شده است، به گونه‌ای که پلوسی در بیانیه‌ای تصریح کرد، «باید اطمینان داشته باشیم که رئیس جمهوری و دولتش، امنیت ملی و سیاست خارجی ما را به نفع مردم آمریکا انجام می‌دهند نه به نفع شخصی رئیس جمهوری کشور خارجی دیگر... همچنان افشاگری‌های اخیر را دنبال خواهیم کرد...امیدواریم که جمهوریخواهان در حمایت از قانون اساسی به ما بپیوندند. »

از سویی، رئیس‌ جمهوری آمریکا روز شنبه از درخواست خود از همتای اوکراینی‌اش برای تحقیق درمورد بایدن دفاع کرد و مکالماتش با رهبر کی‌ یف را کاملا خوب و طبق روال معمول دانست. ۹۱۰۹

متحدان رئیس جمهوری آمریکا می گویند بایدن، دولت اوکراین را برای برکناری دادستان مسئول تحقیق از شرکتی که «هانتر بایدن» پسرش یکی از اعضای هیات مدیره آن بوده، تحت فشار قرار داده است.

ترامپ و جمهوریخواهان دیگر می گویند بایدن از این جهت در سال ۲۰۱۶ از مقام های اوکراینی خواسته است دادستان ارشد اوکراین را اخراج کنندتا مانع از تحقیقات وی در مورد شرکتی شود که پسرش در آن مشغول به کار بوده است. این در حالی است که هیچ مدرک و سندی برای حمایت از ادعای خود ارائه نداده اند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید