شاید شما هم تصمیم دارید به کشوری دیگری مهاجرت کنید. دلیل‌تان برای مهاجرت هر چه باشد، ضروری است درباره شرایط کشور مقصد و مطابقت آن با نیازهای اصلی و اهدافتان از مهاجرت آگاهی کافی داشته باشید.

برخی از مقاصد معمولاً شرایط مساعدتری برای مهاجرت دارند و کشور استرالیا یکی از آنها است. شرایط آب‌وهوا، انگلیسی‌زبان بودن؛ اقتصاد قوی و به نظر من ویژگی دیگر فرهنگ مهاجرپذیر مردمانش از مهم‌ترین دلایلی است که بسیاری را جذب سیدنی می‌کند.راه‌های رایج برای مهاجرت به کشور کانگروها کدام است؟

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری یا اصطلاحاً کارآفرینی

مهاجرت از طریق تخصص های مورد نیاز استرالیا و مهارت

مهاجرت از طریق خانواده

مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی

مهاجرت از طریق تحصیلی

ویزای اسکیل ورکر

ویزای اسکیل ورکر یکی از روش ها و ویزای های مهم مهاجرتی به استرالیا و مبتنی بر تخصص و مهارت شما است. در سال های اخیر یک برنامه منظم برای جذب افراد متخصص از سایر کشورها از سوی مسئولین و اداره مهاجرت استرالیا تدوین شده است که ویزای اسکیل ورکر استرالیا مهمترین و اساسی ترین طرح در این برنامه است. و یکی از ویژگی های  مهم این روش نسبت به سایر ویزاها ، دریافت "اقامت دائم" استرالیا است.

شرایط اخذ ویزا استرالیا در سال 2019:

1-    سن زیر 45 سال باشد.

2-    شاغل به حرفه ای باشد که در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا وجود دارد.

3-    مدرک تحصیلی مرتبط با حرفه ای باشد که در آن مشغول به کار است.

4-     زبان انگلیسی (نمره مورد نیاز مدرک آیلتس یا PTE)

5-    مدرک تحصیلی و سوابق کاری وی در ادارات ارزشیابی استرالیا مثبت ارزیابی شده باشند.

6-    مجموع امتیازات متقاضی حداقل میبایست به 65 برسد

امتیازات در ویزای استرالیا چگونه محاسبه میگردد:

سن:

۱۸تا ۲۵ سال –۲۵ امتیاز

۲۵تا ۳۳ سال –۳۰ امتیاز

۳۳تا ۴۰ سال –۲۵ امتیاز

۴۰تا ۴۵ سال –۱۵ امتیاز

سابقه کار در ۱۰ سال قبل از اقدام برای مهاجرت:

حداقل ۳ سال – ۵ امتیاز

حداقل ۵ سال -۱۰ امتیاز

حداقل ۸ سال -۱۵ امتیاز

مدرک تحصیلی:

-    مدرک دکترا دارای 20 امتیاز

-   مدرک کارشناسی ارشد دارای 15 امتیاز

-    مدرک کارشناسیاز دانشگاه های section 1 دارای 15 امتیاز

-     مدرک کارشناسی از دانشگاه های section 2 و دوره کاردانی و دیپلم دارای 10 امتیاز

امتیاز همسر

در صورتی که همسر متقاضی همه شرایط زیر را داشته باشد، امکان کسب ۵ امتیاز به عنوان امتیاز همسر وجود دارد:

سن پایینتر از ۴۵ سال

داشتن شغلی از لیست MLTSSL با تایید سازمان ارزیابی کننده مربوطه

کسب حداقل نمره آیلتس ۶ در همه مهارتها

تجربه  شخصی یک مهاجر ایرانی به استرالیا

مهران درباره این تجربه می گوید: یکی دو روز بعد از رسیدنم شروع به جستجو برای پیدا کردن منزل کردم. از طریق سایتی به نام گامتری که سایت اصلی نیازمندیهای استرالیاست چند خانه را دیدم یا به قول خودشون اینسپکت کردم و در نهایت یک آپارتمان که حدود ۱۰ دقیقه با قطار با مرکز شهر فاصله داشت رو انتخاب کردم.

هم خانه هم  داشتم که حسابدار یک شرکت حمل و نقل بود. بعد شروع به جستجو برای کار در حوزه تحصیلی و تخصصی خودم کردم. خیلی تمایل داشتم که ابتدا به ساکن در رشته اصلی خودم مشغول به کار شوم  و مثل خیلی از مهاجران دیگر که دیده بودم دنبال کارهای متفرقه نروم.

اما بعد از حدود یک ماه که از طریق سایت سیک دنبال کار گشتم و برای بیشتر از ۱۰۰ کار!! رزومه های مختلف فرستادم. متاسفانه موفقیتی نصیبم نشد و با توجه به بالا بودن مخارج زندگی و اینکه پس اندازم رو به اتمام بود، تصمیم گرفتم تا پیدا کردن شغل تخصصی، دنبال کار متفرقه بروم. و به همین دلیل حدود ۴ ماه در سوپرمارکت کار کردم و فکر می کنم خیلی برام سودمند بود چون مهارت انگلیسی محاوره ای من رو خیلی بهتر کرد.

بعد از ۵ ماه جستجو شبانه روزی، در نهایت در یک شرکت مهندسین مشاور آن هم  برای ۳ ماه آزمایشی شروع به کار کردم. و بعد از دوره آزمایشی تا این لحظه در این شرکت مشغول به کار هستم. خیلی اوقات احساس تنهایی می کنم اما اگرتنهایی را لحاظ نکنیم از کیفیت زندگی در اینجا رضایت کامل دارم. و طبق برنامه ریزی می توانم در چند سال آینده یک آپارتمان به صورت قسطی خریداری کنم و به همین دلیل از لحاظ مالی خیالم از آینده راحت هست.

به عنوان جمع بندی، از سبک و کیفیت زندگی در استرالیا رضایت دارم البته خیلی از دوستانم را  هم می بینم که استرالیا هستند و همیشه از دوری وطن گلایه دارند ولی نمی دانم با این همه غم و ناله اگر واقعا انقدر ناراضی هستند، چرا به ایران برنمی گردند؟!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید