اول مهر برای شما یادآور چه چیزی است؟ روزهای تلخ پایان تعطیلات؟ یا روزهای شیرین شروع سال تحصیلی؟ یا شایدم یک روز کاملاً عادی مثل تمام روزهای دیگر سال؟ اما جدای از تجربیاتی که همه ما از این روزها داریم، اهمیت و نگرانی اول مهر برای پدر مادرانی که کلاس اولی‌ دارند به طور ویژه‌ای چند برابر هم می‌شود. تحقیقات علمی توسط محققان ثابت می کند که چیزی حدود بیش از 60% از والدین، قبل شروع مدارس فرزندان خود دچار  نگرانی های مختلف وتجربه حس اضطراب می‌شوند. ما در این مقاله آموزشی در سلام نو هم قصد داریم برخی از تکنیک های مقابله با این اضطراب و... را به شما بگوییم.

پیشواز اول مهر بروید!

شما می‌توانید از چند روز مانده تا شروع مدرسه، مدرسه ای های خود را صبح زود بیدار کنید تا هم جسم و ذهن آنها را به این ساعت بیداری عادت دهید و هم از دغدغه های خود برای بیدار کردن های سخت اول مهر بکاهید. به صورت کلی عادات مدرسه را زودتر شروع کنید تا در زمان شروع سال تحصیلی نگرانی های دو طرف کاهش پیدا کند.

قهرمان سال تحصیلی کیست؟

باید بپذیریم که روز اول مدرسه می تواند برای کودکان ما که سن کمتری دارند دلپسند نباشد. به همین دلیل سال هاست که بسیاری از والدین به ویژه مادران سنتی دارند که در اول مهر تا آخرین لحظه در کنار کودک خود باشند تا به ظن خود آرامش بخش آنها باشند، این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند که باید از همان اور فرزند خود را  به حال خود رها کنید. اجازه دهید خودش قهرمان اولین مهرش باشد نه شما! باید بدانید که طولانی تر شدن لحظه خداحافظی برای رفتن به مدرسه برخلاف تصور قالب اضطراب و حتی دلتنگی را تقویت می کند.

چک لیست والدین در شروع سال تحصیلی

سعی کنید زمان بیشتری را به حرف زدن با کودک تان در باره ی مدرسه اختصاص دهید.

پیش از اول مهر نیم روزهایی را به جدایی از هم اختصاص دهید

داستان ها و حتی خاطراتی را در زمینه ی روزهای تحصیل خود برای فرزندتان تعریف کنید.

برای خریدهای ضروری پیش از ورود به مدرسه و البته با هماهنگی با کادر آموزشی مدرسه  برنامه ریزی کنید.

نام فرزند خود را روی همه ی لوازم تحصیلی مانند ظرف غذا ، دفتر ، جا مدادی و... بنویسید

بسیار مهم است که به کودک خود موارد امنیت شخصی ، ارتباطات با افراد جدید و خطرات احتمالی مهم را آموزش دهید

اگر کودک شما پیاده، با اتوبوس یا حتی با سرویس به مدرسه می رود، دست کم یک باردر مسیر رفت و برگشت تا مدرسه با او همراه باشید.

حتماً اگر مدیران مدرسه روز یا ساعتی را برای آشنایی با مدرسه تعیین کرده اند، در روز موعود در مدرسه حاضر باشید.

چند روز مانده تا بازگشایی مدرسه را سعی کنید به جای کارهای جانبی با کودک خود وقت بگذرانید.

سخن پایانی

دلسوزی های بیش از حد را کنار بگذارید و به فرزند خود اعتماد به نفس بدهید و اجازه دهید که با قدرت و توان بدنی و ذهنی شخصی خودش، مثل یک قهرمان واقعی باشد تا قادر باشد خود را برای مرحله جدیدی از زندگی‌ آماده کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید