آیت‌الله موحدی کرمانی، خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: تربیت صحیح فرزندان ما باعث می‌شود آمریکا و پست‌تر و لعین‌تر از او هیچ غلطی نتوانند کنند.

به گزارش سلام نو، آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به واقعه کربلا اظهار کرد: در ارتباط با ریشه‌یابی کربلا صاحب نظران نظرات مختلفی را ابراز کردند اما چه خوب است که از خود حضرت سیدالشهدا سوال کنیم که چه شد این جنایتکاران این جنایت عظیم را مرتکب شدند؟ اینها که خود را مدعی مسلمان بودن می‌دانستند و پیامبر اکرم را رسول‌الله می دانستند چطور حاضر شدند این رفتار را بکنند؟ شیطان آنها را از یاد خدا برد و یاد خدا از خاطره آنها محو شد. برادران عزیز این یک هشدار است. ممکن است هر فردی گرفتار این بیماری شود. وقتی یاد خدا از انسان‌ها دور شد ممکن است انسان ها هر جنایتی را مرتکب شوند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به خطبه 259 نهج البلاغه بیان کرد: یاد خدا دل را نورانی می کند و صیقل می زند. دل یعنی همان که فرمود قلب مومن جای من است. وقتی دل نورانی شد گوشی که سنگین شده و سخن حق را نمی شنود به برکت نورانی شدن قلب می شنود. به نامه اعمال چند ساله خود نگاه کنیم و ببینیم چه کردیم. چرا انقلابی که آن قدر شهید داد، داده و می دهد را به بازی گرفتیم و با خون شهدا بازی کردیم؟ با بیت المال چه کردیم؟ به اندازه حقوقی که برداشتیم برای مردم کار کردیم؟ آیا می دانیم درد مردم چیست؟

وی خاطرنشان کرد: مسئول از خودش سوال کند اگر دید باید برگردد، ناله ها و فریادهایش را زیادتر کند شاید خدا به دادش برسد. مومنین خیلی به یاد خدا هستند. یک آن از یاد خدا رفتن، طعمه شیطان شدن است. شیطان کنار خانه خدا و حرم امام حسین هم که باشی دست بردار نیست. حالا که شیطان از ما دست بردار نیست ما هم نباید از یاد خدا دست برداریم. شیطان با غضب عقل را می دزدد.

موحدی کرمانی عنوان کرد: شیطان فرهنگ عفاف، حجاب و غیرت را از مردان و زنان می گیرد. این کشور، کشور امام زمان و امام حسین است. بی بند و باری دشمن امام حسین است. امام حسین کشته شد که این چنین نشود. بی عفتی و بی غیرتی کشور اسلامی را ساقط می کند. مگر آندلس ساقط نشد؟ با خون شهدا بازی نکنید. با کشور اسلامی بازی نکنید. با غرور و غیرت جوانان کشور بازی نکنید. شیطان می گوید می توانی ده هزار دلار بدزدی نمی دزدی؟ خاک بر سرت!

خطیب نمازجمعه تهران افزود: امیدوارم خداوند رییس قوه قضاییه را بیش از پیش یاری کند. البته ایشان خوب موفق است و دارد دانه به دانه دزدها را محاکمه می کند. ما هم ایشان را یاری و برایشان دعا می کنیم.

در این لحظه نمازگزاران شعار دادند: رییسی، رییسی حمایتت می کنیم.

وی در ادامه ایراد خطبه ها ضمن توصیه نمازگران به تقوا با اشاره به مناسبت بازگشایی مدارس تصریح کرد: این دانش آموزان چند ساعت در اختیار آموزگاران و امانت های وزین الهی هستند. اینها در فصلی هستند که به دست آموزگاران ساخته می شوند. این دوران عمر، روحشان و قلبشان مانند زمین خالی آماده برای کِشت است. اگر خدای ناکرده از زبان شما برخی از مبانی دین تشکیک و متزلزل شد این بچه دیگر متزلزل بار می آید. اینها می توانند به دلیل بی توجهی آموزگار از ابتدا آلوده شوند. آموزگاران به خودتان رحم کنید که وقت عبور از صراط مرتب از امانت و صله رحم سوال می شود. با امانت الهی، انقلاب و بچه ها چه کار کردید؟

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دو مسئولیت دارد. بار پرورش خیلی سنگین است و این قضیه ساده نیست. اگر توجه شود نوجوانی ساخته می شود که مایه افتخار اسلام و انقلاب می شود. اگر اینها تربیت شوند قطعا کشور بیمه می شود. آمریکا و پست تر و لعین تر از او هیچ غلطی نمی تواند بکند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید