۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 29457016

طبق آماری که گارد ساحلی لیبی اعلام کرده، حدود 500 مهاجر غیرقانونی در 6 عملیات مجزا که از راه غیر قانونی در راه رفتن به اروپا بوده‌اند بازداشت کرده است.

به گزارش سلام نو، گارد ساحلی لیبی اعلام کرد که در طول هفته گذشته در طی ۶ عملیات توانسته جان ۴۹۳ مهاجر غیرقانونی را در آب های این کشور نجات دهد.

این مهاجران سوار بر ۶ قایق قصد داشتند با گذر از دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند.

جمعیت این مهاجران را افرادی از کشورهای مختلف آفریقایی، عربی و آسیایی تشکیل می دهند که در میان آنان ۲۸ زن و ۵ کودک هم دیده می شوند.

سخنگوی گارد ساحلی لیبی اعلام کرده است که همه این افراد به مراکز نگهداری مهاجران غیرقانونی که زیر نظر دولت وفاق ملی (مورد تایید سازمان ملل) اداره می شود، منتقل شده اند.

ساحلی غربی لیبی از نقاط اصلی مهاجرت غیرقانونی در شمال آفریقا به حساب می آید.

در همین حال سال گذشته میلادی بیش از یک میلیون مهاجر وارد خاک اروپا شدند که سه هزار و ۸۰۰ نفر از آنان در دریای مدیترانه غرق شدند، اتفاقی که باعث شد تا کشورهای اروپایی دست به اقدامات امنیتی شدیدی بزدند تا مانع از ورود پناهجویان بیشتر به کشورهای خود شوند.

آمار سازمان ملل نیز حاکی از آن است که ورود خارج از ضوابط قانونی مهاجران از خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۱۵ که افزون بر یک میلیون نفر بوده به حدود ۱۴۱ هزار نفر در سال گذشته میلادی کاهش یافته است.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون نیز کمتر از ۲۳ هزار نفر به عنوان آواره یا مهاجر موفق به عبور از دریای مدیترانه و ورود به اروپا شده اند. این آمار همچنین نشان می دهد که نزدیک به ۱۵ هزار نفر از سال ۲۰۱۵ تاکنون در مسیر رسیدن به اروپا از دریای مدیترانه کشته و یا مفقود شده اند؛ این آمار برای سال جاری حدود ۵۰۰ نفر اعلام شده است./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید