حالا باید دید سرنوشت برادران جلیلی چه می‌شود. آیا وحید آن طور که کیهان می‌گوید به سرنوشتی شبیه سرنوشت حشمت‌الله طبرزدی دچار می‌شود و سعید هم در معادلات اصولگرایی حذف می‌شود یا ماجرا چیز دیگری است و برادران جلیلی سربلند گوشه رینگ به میانه می‌روند؟

سلام نو – سرویس سیاسی: این روزها روزهای فرود و زاویه نشینی برادران جلیلی به خصوص وحید است، وحیدی که شاید خوابش را هم نمی‌دید روزی روزگاری از سوی روزنامه کیهان تهدید شود، آن هم تهدید به داشتن سرنوشتی هم‌چون حشمت‌الله طبرزدی و از دایره خودی‌های انقلاب طرد شدن.

سعید هم حال و روز بهتری ندارد. او هرچند دولت در سایه تشکیل داده و با دست باز دولت روحانی را نقد می‌کند ولی خودش هم می‌داند این بار هم مثل 92 نمی‌تواند به گزینه نهایی اصولگرایان برای انتخابات بدل شود، او هرچند اعتقادی، پای کار و دست پاک است ولی نامزد اصولگراها بودن چیزهایی بیش از این‌ها می‌خواهد.

وحید جلیلی که این روزها با حشمت‌الله طبرزدی مقایسه می‌شود سال هفتاد وارد دانشگاه امام صادق شد و در رشته معارف اسلامی و اقتصاد از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. وحید جلیلی  کار مطبوعاتی را از همان دوران دانشجویی و در نشریه تفکر بسیجی، نشریه داخلی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق آغاز کرد و در سال 75به مجله نیستان رفت و در آنجا با سید مهدی شجاعی( نویسنده کتاب کشتی پهلو گرفته) همکار بود. او در امام صادق با چهره‌هایی متفاوتی از جمله یوسفعلی میرشکاک و دوستانش هم رفت و آمد مختصری داشت.

وحید جلیلی در سال‌های اخیر به عنوان چهره فعال جبهه فرهنگی انقلاب شناخته شده و در کنار چهره‌هایی چون نادر طالب‌زاده به عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی-هنری جبهه انقلاب شناخته می‌شود.

این روزها اما این فعال فرهنگی جبهه انقلاب حسابی در تنگنا قرار گرفته است و متهم می‌شود که با حرف‌های بی‌جای خود خواسته و ناخواسته رهبری را تضعیف می‌کند و همین مسئله باعث شده حسابی تنها شود، هرچند آن‌ها که به وحید جلیلی نزدیک هستند می‌گویند که او همیشه تک و تنها بوده و نه آن‌چنان از مواهب باند امام صادقی‌ها بهره‌مند بوده و نه آن قدر که می‌گویند در بیت رهبری ارتباطات مستحکمی داشته، حتی ظاهرا او چند باری نسبت به بایکوت شدن اخبار دیدار خود و دوستانش با رهبری نیز اعتراض کرده.

در این دعوا نیز مشخص است که وحید جلیلی تنها است. نه تنها پیران و بزرگان اصولگرا بلکه جوانان این جریان نیز همچون یاسر جبرائیلی و مهدی محمدی هر دو از حسین محمدی، طرف اصلی دعوای جلیلی، حمایت کردند و طیفی دیگر نیز دغدغه جلیلی را تنها سهم بیشتر خواستن از صدا و سیما دانستند.

کیهان در نقد جلیلی به جز تهدید او را بی تقوا نیز خطاب می‌کند و می‌نویسد: رها کردن قلم و تصویر «افرادی بی‌سواد و خشن و حامی خیانت» ساختن از پیشکسوتانی که کارنامه‌شان حاوی خدمات بزرگ و اغلب ناگفته است، بی‌تقوایی است و حتما برکت را از ادعای نقد و امر به معروف می‌گیرد.

اما این تنها وحید جلیلی نیست که از حمایت جدی لایه ارشد قدرت در جمهوری اسلامی بی‌بهره است و برادر او سعید نیز با وجود احترامی که لایه‌های مختلف قدرت از جمله بیت رهبری برای او قائل هستند هیچ وقت گزینه تصدی سمت‌های کلیدی و مهم در کشور نبوده و در زمانی مثل انتخابات 92 صراحتا از حمایت قدرت محروم می‌شود و قافیه را به روحانی اعتدال‌گرا می‌بازد.

سعید جلیلی این روزها هم فهمیده که حداقل در شرایط عادی قرار نیست لیدر اصولگرایان در انتخابات مجلس باشد و حداد عادل و دوستانش هم‌چنان میل دارند سردمدار اصولگرایان باشد.

حالا باید دید سرنوشت برادران جلیلی چه می‌شود. آیا وحید آن طور که کیهان می‌گوید به سرنوشتی شبیه سرنوشت حشمت‌الله طبرزدی دچار می‌شود و سعید هم در معادلات اصولگرایی حذف می‌شود یا ماجرا چیز دیگری است و برادران جلیلی سربلند گوشه رینگ به میانه می‌روند؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید