مطالعات جدید به شواهدی دست یافته است که ورزش منظم می تواند علائم آلزایمر را کاهش دهد.

در یک مطالعه گزارش شده است افراد بالای 60 سال که حداقل 30 دقیقه ورزش را پنج روز در هفته انجام می دهند ، نشانگرهای زیستی کمتری در ارتباط با آلزایمر دارند.

مطالعه دوم نشان داد افرادی که از نظر ژنتیکی در معرض خطر بالای آلزایمر هستند که مرتباً ورزش می کردند ، دارای نشانگرهای زیستی کمتری بودند.

شواهدی که ورزش را با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر مرتبط می کند رو به رشد است.

تحقیقات جدیدی که امروز در نشست سالانه انجمن روانشناسی آمریکا ارائه شده است ، به نتایج مطالعات کوچکی که بین فعالیت بدنی و کمتر شدن علائم یا علائم ضعیف تر آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل وجود دارد ، افزود.

آیا ورزش عملی است که واقعا به آلزایمر کمک می کند؟ مطالعات بزرگتری برای حل این سوال در حال انجام است

اگر پاسخ مثبت باشد - محققان می توانند دقیقاً بدانند که چرا ورزش خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد – و این می تواند دریچه ای برای درمان های جدید باز کند.

در یک مقاله ، محققان اطلاعات مربوط به افرادی را با والدینی که احتمالاً مبتلا به آلزایمر بوده اند مقایسه کردند. آنها دریافتند افراد مسن تر از 60 سال ، گزارش دادند که حداقل 30 دقیقه ورزش متوسط ​​5 روز در هفته ، کمتر از این نشانگرهای زیستی و کمتر در کاهش حافظه و توانایی های شناختی وجود داشته اند.

مطالعه دیگری که امروز ارائه شد ، افرادی را که به دلیل داشتن ژنهای خاص در معرض خطر بالای آلزایمر قرار دارند ، بررسی کرد.

براساس سن ، جنس ، شاخص توده بدنی ، ضربان قلب در حال استراحت و عادتهای فعالیت بدنی خود گزارش شده ، نشانگرهای زیستی کمتری را در بین کسانی که از آمادگی هوازی بهتری داشتند ، پیدا کرد.

فعالیت بدنی این یافته هایی را که  با هم جمع آوری شده اند نشان می دهد که تأثیر عواملی مانند پیری و ژنتیک بر خطر آلزایمر ممکن است کاهش یابد.

اما یافته های تازه بین این فعالیت و کاهش این تأثیرات ارتباط دارد. کار بیشتر لازم است تا ببینید آیا ورزش واقعاً دلیل آن است یا خیر.

تحقیقات در مورد ورزش ، آلزایمر

هدر اسنایدر ، دکتر و مدیر عملیات پزشکی و علمی در انجمن آلزایمر ، گفت: این مطالعات "هیجان انگیز است و برخی از سرنخ هایی را فراهم می کند که بررسی آنها در تحقیقات آینده  میسر می باشد."

اما وی خاطرنشان کرد که در حالی که شرکت کنندگان نسبتاً متنوع هستند ، اما هنوز مطالعات نسبتاً کمی دارند. وی گفت: "بیشتر مطالعات ورزشی نسبتاً اندک بوده اند." اما تعداد آنها در حال افزایش است.

مزایا ی ورزش که در افراد مبتلا به آلزایمر مشاهده می شود ، ممکن است حتی برای افرادی که بیشترین خطر ابتلا به این بیماری را دارند هم وجود داشته باشد.

چرا ورزش می تواند به آلزایمر کمک کند؟

با فرض اینکه ورزش باعث کاهش خطر می شود ، پس مهم است که دلیل این امر چیست؟

رایج ترین نظریه این است که از افزایش ورزش جریان خون را بهتر میکند و باعث افزایش میزان اکسیژن موجود در مغز می شود.

همچنین می توان از افزایش متابولیسم سلولهای مغزی و افزایش برخی از هورمون ها و پروتئین های مفید برای سلولهای مغزی نیز بهره برد.

آنچه به نظر سازگار است این است که ورزش مفید است حتی اگر شما در حال حاضر دچار کاهش شناختی هستید. اما لازم است قبل از شروع رژیم جدید ورزش ، آن را با یک ارائه دهنده خدمات درمانی صحبت کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید