پروازهای هواپیمایی منظره ای عالی از آسمان ارائه می دهند، بنابراین جای تعجب ندارد که مسافران غالباً مشتاق نشستن روی صندلی های کنار پنجره هستند. با این حال، یک فیلم ویدئویی فاش کرده است که صندلی های کنار پنجره بدترین مکان ها برای نشستن هستند و صندلی های راهرو هواپیما مکان های بهتری هستند.

پرواز های هواپیمایی طیف وسیعی از صندلی ها را ارائه می دهند، اما در این ویدئو نشان داده شده است که بعضی از صندلی های هواپیما از سایر نقاط دیگر آن تمیزتر هستند. یک مسافر هواپیما که در ایر کانادا در حال مسافرت بود، تفاوت بهداشت را در هواپیما فاش کرد.

این فیلم از یک مسافر هواپیما که در فضای مجازی پخش شد، او در حال تمیز کردن صندلی های راهرو، صندلی میانی و صندلی پنجره است. کلیپ هشدار دهنده تفاوت بین سه گزینه نشستن را نشان می دهد. اگر چه صندلی کنار پنجره بهترین منظره را ارائه می دهد، اما طبق آنچه که در این ویدئو مشخص است کثیف ترین صندلی هواپیما است.

در این ویدئو، مسافر زن ایر کانادا در حال استفاده از یک پاک کننده الکلی نشان داده شده است. او قسمت های هر سه صندلی را تمیز می کند، اما صندلی کنار پنجره هواپیما کثیف ترین آنها است. کثیفی زدوده شده از صندلی کنار پنجره بسیار بیشتر از هر دو مورد دیگر است. صندلی های میانی از نظرکثیف ترین در دومین جایگاه قرار دارند و صندلی های راهرو هواپیما نسبت به بقیه صندلی ها کمتر کثیف بودند.

در این فیلم گفته می شود که صندلی های راهرو راحت تر تمیز می شوند، به همین دلیل صندلی  های کنار پنجره مورد بی توجهی قرار گرفته اند.

قبلاً مدل معروف نائومی کمبل، در حال تمیز کردن صندلی خود در زمان سوار شدن به هواپیما نشان داده شد. ویدئویی که در کانال یوتیوب وی منتشر شد، این ستاره یک جفت دستکش لاتکس را پوشیده و یک دستمال مرطوب ضدباکتری را در دست دارد. کمبل می خواهد روی صندلی درجه یک خود را که مربوط به شرکت هواپیمایی قطر است، تمیز کند. این مدل، صفحه نمایش و کنترل تلویزیون، میز، دسته صندلی و صندلی را  پاک می کند. هیچ سطحی در مجاورت وی نیست که با دستمال مرطوب پاک نشده باشد. کمبل می گوید: این همان کاری است که من در هر هواپیما که سوار می شوم، انجام می دهم.

یک تحقیق در سال گذشته نشان داد که یک سینی میز دارای 11.595 واحد تشکیل کلنی میکروب (CFU) است و آن را به دومین منطقه کثیف متداول هواپیما تبدیل کرده است. اولین مکان کثیف دکمه شصتی روی صندلی توالت بود که بیش از 95000، CFU داشت. در همین حال، براساس تحقیقات انجام شده به نقل از بیمه می گویند، در فرودگاه ها، کثیف ترین مکان کیوسک چک اتوماتیک است. به همین دلیل مسافران باید از صفحه استفاده کنند.

کیوسک چک اتوماتیک به طور متوسط حاویCFU 253857 (باکتری و سلولهای قارچی در هر اینچ مربع) است. در حقیقت، فقط یک صفحه نمایش خودکار چک بیش از یک میلیون CFU را ثبت کرده است.

فیلم تکان دهنده ای که در فضای مجازی پخش شد نشان می دهد به جای انجام کارهایی برای نظافت هواپیماها، مسافر هواپیما به خاطر گرفتن فیلم غیر مجاز دستگیر شده است. این کلیپ نشان می دهد که یک مرد در پتو هواپیمایی خود عطسه می کند و سپس بینی خود را با آن پاک می کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید