وحدت اصولگرایان از فردای روزی که مهدوی کنی و عسگر اولادی چهره در نقاب خواب کشیدند به رویا تبدیل شد و هیچ ساختاری نتوانست وحدت را برای آنان به ارمغان بیاورد.

سلام نو - سرویس سیاسی: وحدت اصولگرایان از فردای روزی که مهدوی کنی و عسگر اولادی چهره در نقاب خواب کشیدند به رویا تبدیل شد و هیچ ساختاری نتوانست وحدت را برای آنان به ارمغان بیاورد.

به گزارش سلام نو، نه شورای سه نفره موحدی کرمانی، یزدی و مصباح یزدی و نه جمنا هیچ کدام نتوانست طیف‌های مختلف اصولگرا را کنار هم بنشاند. کار آن‌چنان پیش رفت که اصولگرایان انتخابات مجلس و شورای شهر را در تهران کامل به اصلاح طلبان واگذار کردند و انتخابات ریاست جمهوری را نیز برای بار دوم به حسن روحانی باخت.

اما با تمام این‌ها انتخابات ریاست جمهوری 1396 برای اصولگرایان رویش یک نیروی جدید به نام ابراهیم رییسی را داشت، مردی که پس از سال‌ها از سایه قوه قضاییه بیرون آمد و پس از رسیدن به تولیت آستان قدس در قامت یک فعال سیاسی میان‌دار اصولگرایان شد و توانست 16 میلیون رای برای این جناح سیاسی به ارمغان بیاورد.

پس از انتخابات ریاست جمهوری هر چند جمنا از کار افتاد ولی ابراهیم رییسی هم‌چنان به عنوان یک چهره موثر در میان اصولگرایان باقی ماند و زاویه نشین حرم امام رضا نشد.

رییسی بعد از انتخابات ریاست جمهوری با حکم رهبر انقلاب به عضویت در مجمع تشخیص درآمد تا در نهایت حضورش در تهران هم بیشتر شود و همین بهانه‌ای شود برای عبور و مرور در میان محافل سیاسی اصولگرای تهران.

همین حضور در نهایت منجر به تشکیل جلساتی با محوریت ابراهیم رییسی در تهران شد که به جلسات شورای وحدت اصولگرایان مشهور شد و به مرور جای جمنا را گرفت.

امیر رضا واعظی آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با سلام نو با اشاره شکست جمنا در این رابطه گفته بود: شاهد بودیم که برای دست یابی به اتحاد و انسجام مدتی قبل جمنا شکل گرفت و من هم امیدوار بودم که جمنا بتواند ضمن به رسمیت شناختن تنوع نگاه اصولگرایان اتحاد و انسجام را هم به ارمغان بیاورد که در نهایت چنین نشد.

محمد رضا باهنر،دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، اما اعتقاد متفاوتی دارد و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود شورای وحدت اصولگرایان سازوکار جمنا منتفی شده است؟ به اعتماد آنلاین گفت: خیر، اصلا اینطور نیست. دوستان جمنا هم در این سازوکار هستند. هم ممکن است نام جمنا بر این سازو کار گذاشته شود و هم احتمال دارد ساختار تغییر کند اما در هر صورت هدف غایی ایجاد یک مرکزیت واحد با مشارکت همه طیف‌های اصولگراست.

حمیدرضا ترقی:رییسی در جلسات شورای وحدت حضور فعال دارد

حمیدرضا ترقی، عضو ارشد حزب موتلفه، در گفت‌وگو با سلام نو اشاره به حضور فعال رییسی در جلسات شورای وحدت گفت: رییسی برای جلسات شورای وحدت به تهران می‌آید.

وی با تاکید بر تکذیب خبر تشکیل نشدن شورای وحدت گفت: این خبر موثق نیست و جلسه‌ی شورای وحدت تشکیل شده و من این مسئله را تکذیب کردم و جلسات مرتب ادامه دارد و هیچ وقفه‌ای هم در آن نیافتاده.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: آقایان رییسی و قالیباف حضور فعال در جلسات شورای وحدت دارند و آقای رییسی معمولا برای جلسات شورای وحدت به تهران می‌آید

ترقی در پاسخ به این پرسش که آیا رییسی برای انتخابات مجلس نامزد می‌شود یا خیر گفت: هنوز بحثی برای حضور در انتخابات مجلس نیست و مسئله حفظ سرمایه‌ی اجتماعی اصولگرایان است. هنوز بحثی روی انتخابات مجلس نشده و نمی‌شود حضور رییسی را پیش بینی کرد.

وی در انتها با تاکید بر مشاکت فعال حزب موتلفه در حلقه‌‌های تصمیم‌گیری اصولگرایان گفت: موتلفه در جلسات جمنا و شورای وحدت حضور فعال دارد و برای انتخابات پیش رو هم حتما فعالیت جدی خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید