جاهایی که کلمات در توصیف آنها عاجز هستند، تصاویر آنها را به رخ می کشند. در اینجا، برای درک زیبایی­های حیرت انگیز و لطافت عالی برخی از عجیب ترین مناطق جهان به تصاویر آنها نیاز دارید. لیستی از عجیب ترین مکان های جهان بر اساس تعامل انسان با این محیط گردآوری شده است. در دنیایی که در آن زندگی می کنیم مکان جالبی وجود دارد. هر مکان روی این کره زمین ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. برخی از ویژگی ها فقط منحصر به فرد نیستند، بلکه می توانند برای ذهن انسان عجیب به نظر برسند. در اینجا مکان هایی عجیب   در سراسر جهان را که بازدید از آنها ضروری است، ببینید:

سالار دی یونی

این منطقه بزرگترین دشت نمکی جهان است که در جنوب غربی بولیوی و در استان دنیل کامپوس قرار دارد. و هنگامی که یک غشا نازک از آب روی سطح آن جمع می شود، بزرگترین آینه طبیعی جهان را به وجود        می آورد. بهترین منظره از این فضا را می توان از جزیره مرکزی incahuasiمشاهده کرد. سالاردیونی بقایای یک دریاچه پیش از تاریخ است که خشک شده است و فضای خالی نمک سفید روشن، صخره های سازنده آن و جزایر کاکتی پدیدار شده است. در این مکان گله های بزرگی از فلامینگوهای صورتی زیبا دیده می شود که در آب به دنبال غذا هستند. بهترین زمان برای بازدید از این مکان در ماه های جولای و اکتبر است.

دریاچه ناترون

به دنبال عجیب ترین مکان های روی زمین هستید؟ نظرتان در مورد این دریاچه وحشتناک چیست؟ حیواناتی که در این دریاچه آفریقا جان خود را از دست می دهند، از طریق کلیسفه به مجسمه تبدیل می شوند. وجود حجم عظیمی از بی کربنات سدیم باعث می شود که آنها به مومیایی تبدیل شوند. و به دلیل مجموعه قلیایی بالا، دریاچه قرمز رنگ به نظر می رسد. به همین دلیل این دریاچه همچنین به عنوان "دریاچه  مرگ" نیز شناخته می شود. این دریاچه در کشور تانزانیا واقع شده است.

پل راکوتز یا پل شیطان

پل راکوتز در قرن 19 میلادی ساخته شده و به دلیل دقت در ساخت و ساز بی نظیر خود، مشهور است و  مهم نیست این پل را از کجا بنگرید، این پل و بازتاب آن را به صورت یک دایره کامل خواهید دید. . دقیقاً مانند یه جسمو شبح آن! احتمالاً به همین دلیل این پل به عنوان "پل شیطان" نیز شناخته می شود. به نظر می رسد سازندگان این پل بیشتر از کار خدماتی بر زیبایی شناسی آن تأکید کرده اند. در هر دو انتهای راکوتز تخته سنگهای نازک نصب شده است، تا جلوه ای مانند ستون های بازالت طبیعی پیدا کند که معمولاً در بسیاری از مناطق آلمان رخ می دهد.

دریاچه ی خیلوک

دریاچه خیلوک معدنی ترین دریاچه جهان است که در کانادا واقع شده است. این دریاچه از 365 منطقه جداگانه در یک الگوی عجیب و غریب مانند موزائیک چیده شده است. هر یک از این نقاط دارای ماده شیمیایی منحصر به فرد و بسیار متمرکز هستند و گفته می شود بیماری های مختلفی را درمان می کند. قطعاً یکی از عجیب ترین نقاط عجیب جهان است.

اسلوپ پوینت

اسلوپ پوینت جنوبی ترین نقطه در جزایر جنوبی در کشور نیوزیلند است. این منطقه خانه درختانی است که به لطف وزش تندبادهای قطبی قطب جنوب به طور دائم پیچ خورده و در هم تنیده هستند. این یکی از عجیب ترین و بادگیرترین نقاط جهان است. اگرچه هیچ خانه ای در اطراف آن وجود ندارد، از این منطقه برای پرورش گوسفند استفاده می شود. نکته برجسته دیگر این مکان نشانه AA است که در اینجا نصب شده است و فاصله استوا تا ین منطقه را (5140 کیلومتر) و تا قطب جنوب (4803 کیلومتر) را نشان می دهد.

مرداب مرده

دد ولی به معنای 'مرداب مرده' در نامیبیا واقع شده است و این مکان به "دووی ول" نیز معروف است. این مکان درختانی سیاه روی حجمی از رس سفید است که در اصل واحه ای خشک شده است. کمبود آب موجب بیرون زدن ریشه های درختان از خاک شده است. که به معنای واقعی تلاش و کوشش است! این مکان توسط تپه های شنی غول پیکر-نارنجی احاطه شده است که زمینه ای متناقض را تشکیل می دهد. همچنین گفته می شود این مکان با بالاترین تپه های ماسه ای جهان احاطه شده است.

پارک زیر آب

قطعاً این لیست بدون حضور برخی زیبایی هایی که در زیر آب قرار دارند کامل نخواهد بود. یکی از عجیب ترین مکان های جهان که در دریاچه سبز در کشور اتریش واقع شده است، این یک پارک واقعی است که در طول بهار زیر آب می رود. از این گذشته، غواصان نیز نیاز به استراحت دارند. به دلیل وجود نادرترین پدیده طبیعی یکی از افسانه ای ترین آب ها برای  شیرجه زدن در سراسر اروپا به حساب می آید.

شعله ابدی

شعله ابدی آبشارهای مجللی است که در نیویورک واقع شده است و بخشی از پارک شاه بلوط ریج در غرب نیویورک است. یک آیتم کوچک در پایه آبشار گاز طبیعی را ساطع می کند. جالب است که می توان برای تولید شعله آن را روشن کرد. این شعله در تمام سال قابل مشاهده است. می توان آن را خاموش کرد و گاهی باید دوباره روشن شود. سوخت مورد نیاز شعله توسط گازهای طبیعی درست در زیر آبشار تأمین می شود.

تونل عشق

بخشی از راه آهن صنعتی در اوکراین،  تونلی پوشیده از برگ های سبزاست که همانند یک افسانه خیالی است. این مکان شهرتش را به خاطر مورد علاقه بودن زوج ها برای پیاده روی در صبح یا عصر در آنجا دارد. اگر قصد دارید عشق خود را در روز ولنتاین غافلگیر کنید، سفر معمول به دیزنی لند را بپیچانید و به اوکراین بروید. از همه چیزهایی که اوکراین ارائه کرده است ناامید نخواهید شد. زیبایی تونل عشق شما را متحیر خواهد کرد.

مجسمه مسیح غوطه ور

مجسمه برنزی عیسی مسیح در زیر آب 2.5 متر است که در کشور ایتالیا قرار دارد. اینجا مکانی مورد علاقه برای غواصان دریای عمیق و قطعاً یکی از اسرارآمیزترین مکان های روی زمین در زیر آب است. این مجسمه برنز مسیح توسط گیدو گالتی ساخته شده است. نسخه اصلی دیگری از همین مجسمه در دریای مدیترانه، آف سان فروتوزو، بین کاموگی و پورتوفینو واقع شده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید