اواخر شب گذشته خبری در توییتر فارسی پخش شد مبنی بر اینکه سید مهدی صدرالساداتی، طلبه مشهور ضدفساد به همراه برادرانش از جمله روح الله صدرالسادتی، نماینده استان هرمزگان در مجلس خبرگان ناپدید شده‌اند و خبری از آن‌ها در دست نیست.

روابط عمومی دادسرای ویژه روحانیت:نظر به انتشار خبر بازداشت روح الله صدر الساداتی و برادرانش در فضای مجازی به اطلاع می رساند هیچگونه اقدام قضایی در خصوص بازداشت مشارالهیم ازسوی دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت صورت نگرفته است. انتساب و انتشار خبر مزبور موجب تعقیب کیفری خواهد بود.

بعد از این بود که نگرانی طرفداران سید مهدی صدر الساداتی چند برابر شد چون با تکذیب دادگاه روحانیت آن‌ها احتمال سو قصد یا موارد این چنینی را می‌دهند.

عبدالله شهبازی، استاد علوم سیاسی و تاریخ پژوه شناخته شده نیز نسبت به این اتفاق واکنش داد و در کانال تلگرامی خود نوشت:

با تکذیب دستگیری برادران صدرالساداتی و همراهان از سوی دادسرای ویژه روحانیت، فرضیه بازداشت آنان منتفی بنظر می‌رسد. به این ترتیب ماجرا ابعادی بسیار بااهمیت یافته است.

در این رابطه چهار احتمال مطرح است:

اول) «خودمفقودی» با اهداف تبلیغاتی و سیاسی. با توجه به ناپدید شدن چند نفر این فرضیه را ضعیف بلکه منتفی می‌دانم.

دوم) انتقام‌گیری کسانی که آماج افشاگری قرار گرفته‌اند. این فرضیه منتفی نیست ولی آن را ضعیف می‌دانم.

سوم) ربودن و پنهان کردن موقت با هدف جنجال علیه شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی، بعنوان موثرترین روش برای حذف او از جایگاه فوق.

چهارم) اجرای سناریویی شبیه به ماجرای معروف به «قتل‌های زنجیره‌ای» با هدف ایجاد آشوب (روش موسوم به «استراتژی تنش» که شبکه گلادیو برای بهم‌ریختن فضای سیاسی در اروپای غربی مکرر به کار می‌برد.)

ایجاد جنجال‌ برای به محاق بردن ماجرای پرونده «کلوپ ترور» (اعترافات اجباری مازیار ابراهیمی و سایرین) از اهداف اصلی بنظر می‌رسد.

پیگیری و اطلاع‌رسانی نهادهای ذیربط درباره این ماجرای عجیب بسیار ضروری است.

پی‌نوشت: فرضیه بعدی بازداشت غیرقانونی و بدون مجوز قضایی است. اگر چنین باشد گاف بسیار بدی است.

اظهارات شهبازی از آن‌جایی جالب توجه است که بدانیم او او به مدت یک دهه مدیر موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، وابسته به وزارت اطلاعات بوده و در سال‌های گذشته نیز برخی اظهارات جالب توجه در زمینه‌های امنیتی داشته است.

محمود صادقی، نماینده اصللاح طلب مجلس نیز در واکنش به ناپدید شدن عضو خبرگان رهبری در توئیتی نوشت: مراجع ذی ربط در حال پیگیری هستند.

محمود صادقی نماینده تهران در توئیتی نوشت: "برای اطلاع از وضعیت برادران صدرالساداتی با بعضی از مراجع ذیربط تماس گرفتم، برخی خبرهای منتشره را تکذیب کردند و بعضی ضمن تایید اصل خبر،یعنی خروج از منزل به قصد رفتن به بندرعباس از فرودگاه مهرآباد و قطع تلفن های همراه و ارتباط با ایشان را تایید کردند و گفتند درحال پیگیری موضوع هستند.."

اطلاعیه دبیرخانه مجلس خبرگان در پی مفقود شدن نماینده هرمزگان

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در پی مفقود شدن «سیدروح‌الله صدرالساداتی» - نماینده مردم هرمزگان - اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

در پی نشر اخباری مبنی بر ناپدید شدن حجت‌الاسلام والمسلمین سید روح‌الله صدرالساداتی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، به اطلاع می‌رساند دبیرخانه این مجلس از لحظه انتشار این خبر، پیگیر موضوع بوده و همچنان در حال پیگیری می‌باشد.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

واکنش های فراوانی در فضای مجازی به این اتفاق نشان داده شده است. بیشتر کاربران از توضیح ندادن پلیس و دیگر نهادهای مسئول در این باره حیرت ‌زده‌اند.

پای شمخانی در میان است؟

سید مهدی صدرالساداتی در روزهای گذشته ادعا کرد که علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و خانواده‌اش هزاران میلیارد تومان فساد مالی کرده و برج‌های تجاری-مسکونی با قیمت‌های نجومی ساخته‌اند. این موضوع با واکنش شمخانی مواجه شد و یک منبع نزدیک به شمخانی به رسانه‌ها گفت که «دستور کار جریانات سیاسی مشکوک، ترور شخصیت مقامات عالی کشور است» و سرشاخه‌های این جریان به زودی معرفی خواهند شد.

بعد از این صدرالساداتی در روزهای گذشته در صفحه اینستاگرام خود نوشت که از سوی خانواده شمخانی تهدید شده است، برای همین برخی شمخانی را متهم می‌کنند که مقدمات دستگیری صدرالسادتی‌ها را فراهم کرده. این در حالی است که با توجه به پایان دوران دبیر شمخانی در شورای عالی امنیت ملی برخی معتقدند جریان‌هایی با این دست از فشارها می‌خواهند از انتصاب دوباره او به این مقام جلوگیری کنند.

درخبرگزاری تسنیم با استناد به برخی منابع خود نوشت: احتمال ربایش برادران صدرالساداتی که از روز چهارشنبه مفقود شده اند، منتفی بوده و ارزیابی نهادهای ذیربط بر اختفای اختیاری و هدفمند آنان به عنوان گزینه اصلی قابل پیگیری تاکید دارد.

در آخرین خبر هم غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه برادران صدرالسادتی بازداشت نشده‌اند گفت: «همان‌ طور که اعلام شده، بازداشت نشده‌اند و بقیه ماجرا به زودی مشخص می‌شود.»

سید مهدی صدر السادتی کیست؟

سید مهدی صدر السادتی روحانی جوانی است که با حمایت از اهالی ده ونک در برابر دانشگاه الزهرا مشهور شد و به فعالیت‌های ضد فساد در شاخه‌های متفاوت مشغول است.

او حتی در آبان ماه سال ۹۷ به اتهام "تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه نظام، اخلال در نظم و توهین علیه مأمور نیروی انتظامی" در ماجرای اعتراضات بر سر زمین‌های ده ونک میان ساکنان این منطقه و دانشگاه الزهرا بازداشت شده بود. او بعد از ده ونک در پرونده‌هایی مانند ساخت و ساز غیر مجاز در لواسان هم دیده شد و حملاتی جدی به فاطمه حسینی، نماینده مجلس و همسرش کرد. حملات او به فاطمه حسینی پای او را به پرونده علی شمخانی باز کرد چون بنا به گفته صدر الساداتی برادر همسر فاطمه حسینی داماد شمخانی است!

حالا باید صبر کرد و دید تکلیف این دو روحانی جوان که یکی از نمایندگان جوان مجلس خبرگان و دیگری سلبریتی ضد فساد است چه می‌شود.

سلام نو – سرویس سیاسی: اواخر شب گذشته خبری در توییتر فارسی پخش شد مبنی بر اینکه سید مهدی صدرالساداتی، طلبه مشهور ضدفساد به همراه برادرانش از جمله روح الله صدرالسادتی، نماینده استان هرمزگان در مجلس خبرگان ناپدید شده‌اند و خبری از آن‌ها در دست نیست.

وحید اشتری، از فعالین شناخته شده‌ی جریان مشهور به عدالتخواه شب گذشته در توییتر خود با اعلام خبر مفقود شدن مهدی صدر الساداتی و برادرانش نوشت:

‏سید مهدی صدرالساداتی ساعت ۲:۳۰ بامداد چهارشنبه ۱۳ شهریور از قم خارج شده که از فرودگاه مهرآباد برود بندرعباس. تا الآن نزدیک ۲۴ ساعت است که هم گوشی خودش خاموش است هم راننده و افرادی که با وی بوده‌اند. همه نگرانند. فرودگاه می‌گوید حتی دیشب بلیط هواپیما را هم از گیت نگرفته‌اند. سید مهدی مثل بقیه اخیرا چندین بار تلفنی و پیامکی تهدید شده بود. خوشبینانه‌ترین اتفاق اینست که ‎بازداشت شده باشد. دوستانش تا الآن به خانواده‌شان گفته بودند که به بندرعباس رسیده‌ و در جلسه و سخنرانی است و امکان تماس ندارد تا از نگرانی در بیایند. الآن چه کار باید کرد؟

ساعاتی بعد یک اکانت خبری محلی استان قم مدعی شد که صدرالساداتی‌ها توسط دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شده‌اند ولی این خبر به سرعت توسط این دادگاه تکذیب شده و میزان با انتشار اطلاعیه‌ای در این رابطه نوشت:

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید