ترامپ در آخرین توئیت خود اعلام کرده است که چین منتظر است بعد از تغییر دولت آمریکا پس از انتخابات 2020 مناقشه تجاری را حل کند و هشدار داده اگر او پیروز انتخابات شود توافق با چین سخت تر از امروز خواهد بود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در توییتی اعلام کرد که چین علاقمند به توافق با دولت جدیدی در آمریکا است.

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: ما در مذاکراتمان با چین خیلی خوب عمل می کنیم. هرچند مطمئنم که آنها علاقمند به توافق با دولتی جدید هستند، از این رو می توانند به «کلاهبرداری از آمریکا» ادامه دهند.

ترامپ هشدار داد که اگر آمریکا و چین مناقشه تجاری بین خود را حل و فصل نکنند و وی پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شود، توافق پکن با واشنگتن، بسیار سخت تر خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین یادآور شد که در مدت زمان باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری این کشور، زنجیره عرضه چین فرو می پاشد و تجارت، کسب و کار و پول از این کشور رخت می بندد.

ترامپ پیش تر نیز به چین هشدار داده بود که برای دستیابی به توافقی تجاری با واشنگتن منتظر انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده نماند که آن وقت توافق، خیلی سخت خواهد شد.۹۱۰۹

وی در توییتی اعلام کرده بود که چین ممکن است در صورت پیروزی یک دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به توافقی «عالی» دست یابد، اما اگر شخص وی پیروز انتخابات باشد، توافقی پیشنهادی به چین، «سخت تر» از توافقی خواهد بود که اکنون در موردش مذاکره می شود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین به پکن هشدار داده بود که احتمال دارد اصلا توافقی حاصل نشود.

پس از ۱‌۴ ماه جنگ پیوسته تجاری بین چین و آمریکا، دولت واشنگتن از روز یکشنبه تعرفه های تازه ای  به ارزش ۱۰ درصد بر کالاهای وارداتی چین اعمال کرد و تا پایان سال بر برخی از کالاها هم تا ۱۵ درصد تعرفه اعمال می کند.  تعرفه ای که از روز یکشنبه اعمال شد نزدیک به ۱۱۰ میلیارد دلار کالاهای چین را شامل می شود.

وزارت بازرگانی چین نیز بامداد امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد : پکن به علت افزایش تعرفه ها، پرونده‌ای علیه واشنگتن در سازمان تجارت جهانی باز کرده‌ است.

در بیانیه وزارت بازرگانی چین آمده با توجه به افزایش رسمی تعرفه های ۱۵ درصدی ایالات متحده، در همین ارتباط پکن پرونده‌ای را در سازمان تجارت جهانی برای حل اختلاف تشکیل داده است.

روابط چین و آمریکا در زمینه های تجاری و سیاسی به طور روزافزون تیره تر می شود؛ آمریکا از چین به عنوان کشوری یاد می کند که ارز ملی خود را عمداً دستکاری می کند و همزمان پکن،  واشنگتن را به مداخله در امور داخلی کشورش از جمله موضوع هنگ کنگ متهم می کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید