هنوز از خاطر‌‌ه‌ها نرفته که محمود احمدی‌نژاد آن‌چنان بزرگ و عزیز و دُردانه‌ی اصولگرایان شد که پدیده هزاره سوم نام گرفت و در وصفش کتاب نگاشتند و عنوان پاکدست‌ترین دولت تاریخ را نیز از دوستانش به یادگار گرفت، هرچند بعدها وزرای او در صف دادگاه قرار گرفتند.

سلام نو – سرویس سیاسی: ابراهیم رئیسی این روزها درست مثل روزهای انتخابات قهرمان بی‌چون و چرای اصولگرایان است! مدیر، مدبر و به‌روز است و پرچمدار عدالت و ضد فساد بودن است، دقیقا همان اصولگرای موعدی است که اصولگرایان سال‌های سال از داشتنش محروم بودند.

امروز اصولگرایان از داشتن ابراهیم رئیسی ذوق می‌کنند، به جلسات مختلفش فخر می‌فروشند و شجاعت و ضد فساد بودنش را بدون هیچ خجالتی بر سر رئیس پیشین قوه قضاییه یعنی صادق آملی لاریجانی می‌کوبند. ابراهیم رئیسی امروز واقعا ابراهیم بت شکن اصولگرایان است.

در همین فضای ذوق زدگی، روزنامه کیهان در یادداشتی سترگ به قلم حسین شریعتمداری تیتر زد "آیت‌الله سید ابراهیم ذوالقرنین دست مریزاد!" و ابراهیم رئیسی را با ذوالقرنین، پیامبری که از او در قرآن یاد شده مقایسه کرد.

این یادداشت اما انتقادات بسیاری در پی داشت. محمد مهاجری که روزگاری خودش در روزنامه کیهان قلم می‌زد با اشاره به مطلب کیهان نوشت: حتما آقای رئیسی هدف خلق این تعابیر را درباره خودش می داند و از این جهت قابل قیاس با احمدی نژاد نیست، اما احمدی نژاد را همینجوری بیچاره اش کردیم ما اصولگراها.

جهانبخش محبی‌نیا، نماینده اصولگرای مجلس که نسبت به تملق کیهان واکنش نشان داده بود، پس از تکذیبیه این روزنامه خطاب به کیهان گفت: در بخشی از این مطلب [کیهان] آمده است که چرا محبی‌نیا از مبارزه با مفاسد ناراحت است، درحالی که این‌گونه نیست بلکه من از چاپلوسی و تملق ناراحت هستم. نباید شخصیت بزرگی نظیر آیت‌الله رئیسی را گرفتار تملق کرد.

آن‌هایی که سیاست ایران را بشناسند و با آن غریبه نباشند خوب به یاد دارند که حسین شریعتمداری و دیگر دوستانش چگونه لقب‌های از این بزرگ‌تر را به احمدی‌نژاد و حتی هاشمی نسبت دادند.

هنوز از خاطره‌ها نرفته که محمود احمدی‌نژاد آن‌چنان بزرگ و عزیز و دُردانه‌ی اصولگرایان شد که پدیده هزاره سوم نام گرفت و در وصفش کتاب نگاشتند؛ هرچند بعدها فاطمه رجبی به عنوان نویسنده کتاب معجزه هزاره سوم در مصاحبه‌ای با عباس سلیمی‌نمین اعلام کرد اگر عنوان کتابش در متوهم نمودن محمود احمدی‌نژاد تأثیر داشته از درگاه خدا طلب مغفرت می‌کند.

همین کیهان و دوستانش بودند که دولت احمدی‌نژاد را پاک‌ترین دولت جمهوری اسلامی خطاب کردند در حالی که چند سال بعد شاهد صف بلند وزرای جلوی دادگاه‌های فساد اقتصادی بودیم.

کسی مثل حیدر رحیم پور ازغدی هم یک دهه پیشتر در جریان بررسی صلاحیت وزرای کابینه دهم در یادداشتی خطاب به لاریجانی، باهنر و توکلی نوشت: دولت احمدی نژاد انقلابی، پرطرفدارترین و مردمی‌ترین دولت در تاریخ جمهوری اسلامی است و در برابر دشمنان جهانی و این همه کینه‌توزان داخلی، سزاوار همدلی و همیاری است نه سنگ‌اندازی و تضعیف.

انقلابی‌ترین دولتی که بعدها بیشترین مشکلات را با رهبر انقلاب پیدا کرد و رئیسش صراحتا و از پشت بلندگو از حضور در انتخابات منع شد!

همین جریان‌ها بودند که شعار "مخالف هاشمی، دشمن پیغمبر است" سردادند و سال‌ها بعد گفتند که این شعار را حامیان هاشمی برای بستن فضا ساختند!

ابراهیم رئیسی که چهار دهه در حاشیه و متن سیاست ایران حضور داشته احتمالا بهتر از هر کسی می‌داند آن‌ها که امروز از او بت می‌سازند فردا که چرخ روزگار بچرخد به سادگی خوردن یک لیوان آب بت خویش ساخته خود را می‌شکنند و بر بت‌ها لعنت می‌فرستند.

رییسی در دوران ریاستش بر قوه قضاییه تا کنون کار خوب و بد داشته است. از دیدارش با روزنامه‌نگاران و حقوقدان و مبارزه با مبارزه با فساد که قابل توجه است تا ادامه داشتن روندهای قضایی سوال برانگیز و احکام سنگنین و عجیب برای فعالین سیاسی و اجتماعی که قابل دفاع نیست ولی تملق‌های کیهان‌وار از رئیسی، دست آوردی جز به باد دادن همان نقاط مثبت و سوزاندن ظرفیت‌های رئیسی ندارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید