۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 27792213

همه می خواهند تا آنجا که امکان دارد جوان و سالم بمانند، اما بسیاری نمی دانند که این تصمیمی آگاهانه برای انتخاب شیوه مناسب زندگی است. اگر تصمیمتان در این باره جدی است، باید از برخی غذا های کم ارزش خودداری کنید. این لیست کوتاهی که در ادامه ذکر شده است کمک می کند تا برای مدت طولانی­ تری سالم بمانید.

بیشتر آب بنوشید

حتی اگر فکر می کنید به اندازه کافی آب می نوشید، بعید به نظر می رسد مقدار کافی برای مرطوب نگه داشتن بدن دریافت کنید. در حالی که دریافت روزانه هشت لیوان آب یک قانون جا افتاده است، پزشکان اکنون براساس وزن بدن، مقیاس متغییر را توصیه می کنند. طبق این سیستم، برای هر پوندی که وزن دارید، باید بین نیم و یک اونس آب بنوشید. این به بیرون راندن سموم از بدن، مرطوب کردن پوست، افزایش سطح انرژی و کنترل گرسنگی کمک می کند.

بیشتر گیاهخوار باشید

حداقل نیمی از هر وعده غذایی باید از میوه و سبزیجات باشد، در حالی که گوشت، مرغ و ماهی را باید در وعده های کوچکتر میل کنید. این عمل کمک می کند تا پرخوری را کنترل کنید. ویتامین ها و مواد مغذی موجود در محصولات تازه نیز با تقویت سیستم ایمنی بدن به شما در جوانی و سالم ماندن کمک می کنند. به ویژه ویتامین C و D به سلامت و صافی پوست کمک می کند، در حالی که آنتی اکسیدان ها در بسیاری از سبزیجات و میوه ها به مبارزه با سرطان و سایر بیماری های دژنراتیو کمک می کنند.

هر روز ورزش کنید

حداقل باید هر روز سی دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​تا زیاد انجام دهید. هرچه بدن به فعالیت عادت    می­کند، می توانید مدت زمان و سطح شدت در ورزش را افزایش دهید. ورزش در کارهای روزمره با کاهش استرس و علائم بیماری روانی به شما کمک می کند، به علاوه بر سلامت جسمی نیزتاثیر می گذارد. سیستم ایمنی بدن شما قوی تر خواهد شد که شما را در برابر سرطان، بیماری های قلبی و سکته های مغزی محافظت می کند.

بیش از حد پوستتان را برنزه نکنید!

برنزه کردن و فعالیت در فضای باز شما را در یک تضاد قرار می دهد زیرا شما به ویتامین D که نور خورشید تأمین می کند نیاز دارید، اما پرتوهای UV خورشید همچنین خطر بروز سرطان پوست را افزایش می دهد. به گفته ی متخصصان پوست هر روز 20-30 دقیقه در معرض آفتاب بودن ضروری است و توصیه می کنند که از ضد آفتاب با حداقل 30 SPF استفاده کنید. اگر می خواهید به مدت طولانی در خارج از خانه باشید، یا اگر شنا می کنید، باید بارها و بارها از ضد آفتاب خود استفاده کنید.

گوشت را بیش از حد نپزید

بسیاری از ما عاشق طعم گوشت های برشته هستیم، اما مطالعات جدید نشان می دهد که این روش طبخ برای سلامتی مناسب نیست. هنگامی که گوشت بیش از حد پخته شده یا برشته شود ، فرایند شیمیایی را تقویت می کند که منجر به ایجاد ترکیبات سرطان زا می شود. در نتیجه، خوردن گوشت برشته و بیش از حد پخته شده شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به انواع مختلف سرطان قرار می دهد. با این حال، انستیتوی ملی سرطان اعلام کرده است که اضافه کردن آب لیمو به گوشت پخته شده بر روی شعله باز می تواند مانع از تشکیل این عوامل سرطان زا شود.

بهداشت و مراقبت از دهان و دندان

مسواک زدن دو بار در روز و نخ دندان زدن روزانه برای حفظ دندان های قوی و بافت سالم لثه مهم است. این عادت ها به خلاص شدن از شر باکتری های مضر که مینای دندان آسیب وارد می کنند، کمک می کند.

اجرای این شیوه ها در زندگی روزمره می تواند در جلوگیری از روند پیری موثر باشد و می تواند شما را از بیماری محافظت کند. نه تنها به سلامت و شادابی کمک می کند، باعث می شوند تا احساس بهتری نیز داشته باشید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید