آیا جریان سیاسی خاصی با بازوهای رسانه‌ای و امنیتی خود در حال حذف رقبای اصولگرا و اصلاح‌طلب خود پیش از رسیدن موعد انتخابات و قطعی کردن حضور خود در مناصب انتخابی است؟ با همین سیاست نوشین جعفری بازداشت می‌شود که بدنه اجتماعی ناامید شود و آملی لاریجانی و حناچی مورد حمله قرار می‌گیرند تا آبروی سیاسی خود و نیروهایشان برود؟ 

سلام نو – سرویس سیاسی: فقط یک روز پس از برگزاری مراسم اهتزاز پرچم ۱۰۰۰ متری «یا حسین(ع)» با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و جمعی از خادمین هیئت‌های حسینی در باغ هنر تخریب‌ها علیه شهردار تهران به شکل پروژه‌ای سازمان یافته از سوی نیروهای مشهور به ارزشی در توییتر کلید خورد، پروژه‌ای که با پشتیبانی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از بازوهای رسانه‌ای صدا و سیما هم‌راه شد.

اکانت رسمی باشگاه خبرنگاران جوان در توییتر روز گذشته در توییتی بخشی از سخنرانی حناچی که شهردار تهران در آن یک آیه قرآن را تلاوت می‌کند منتشر کرد و نوشت:

اشاره عجیب حناچی به آیه‌ی حک شده در آرم گروهک منافقین. حناچی، شهردار تهران در مراسم اهتزاز پرچم حضرت امام حسین(ع) آیه حک شده در آرم گروهک تروریستی مجاهدین خلق را قرائت کرد.

اما کلید این پروژه را یک اکانت مشهور ارزشی در توییتر زد. اکانتی تحت عنوان حاج حیدر که مخاطب بالایی در توییتر دارد و با اکانت‌های مشهور ارزشی دیگر هم‌چون آسدپویان مراودات روشنی دارد و از سرپل‌های جریان به اصطلاح ارزشی در توییتر محسوب می‌شود، جریانی که با بخشی از مراکز قدرت در نظام ارتباط مشخصی دارد.

پیروزحناچی امروز در سخنرانیش خیلی بی‌ربط به آیه "فضل الله المجاهدین..." اشاره کرده. آیه روی خبر سایت همشهری منتشر شد، اما بعداز چند دقیقه از خروجی سایت حذف شده!! نکته جالب اینکه این آیه روی لوگوی گروهک منافقین نوشته شده و البته یادمون هست که برادر پیروز حناچی عضو سازمانه منافقیه!

این توییت سپس توسط اکانت‌های فیک ارزشی حمایت شد و بعد این موج خود ساخته مصنوعی توسط باشگاه خبرنگاران جوان به گزارشی برای حمله به پیروز حناچی تبدیل شد، روندی آشنا از سوی برخی محافل امنیتی برای پرونده سازی که پیش از این نیز درباره چهره‌ای مثل نوشین جعفری به کار رفته بود و با استناد به توییت یک اکانت فیک و موج سازی یک ارتش سایبری او را به دام انداختند.

قرآن را سانسور، حجاب و نماز را ممنوع و لا اله الا الله را منسوخ کنیم!

اما استدلال طیف به اصطلاح ارزشی و پرونده سازان باشگاه خبرنگاران جوان برای تخریب شهردار تهران چیست؟ این که او آیه روی لوگوی گروهک منافقین را خوانده آن هم در حالی که برادری دارد که عضو این سازمان تروریستی است. آن‌ها البته به برخی اشارات دیگر حناچی به واژه خلق نیز پرداخته‌اند و با همین سطح استدلال تاسف خورده‌اند که چطور حواس نیروهای امنیتی جمع نیست؟

با این مدل استدلال مغلطه آمیز باشگاه خبرنگاران جوان و دوستان به اصطلاح ارزشی به جز سانسور قرآن باید حجاب و نماز را هم ممنوع کرد چون منافقین به هر دو مورد پایبند هستند. از سوی دیگر ذکر لا اله الا الله را هم باید منسوخ کرد چون شعار اصلی داعش است، داعشی که دسته‌ کمی از گروهک منافقین ندارد. در طرف دیگر نیز خداوند باید رسوال‌الله را نیز از پیامبری خلع می‌کرد چون عمو و برخی دیگر از اقوامش از جدی‌ترین دشمنان اسلام بودند.

این رویکرد سوال برانگیز باشگاه خبرنگاران و دوستانش نه تنها اصلاح‌طلبان بلکه اصولگرایان منصف را نیز به انتقاد وا داشت. تقی دژاکام از نویسندگان سابق کیهان و از چهره‌های شناخته شده اصولگرا با طعنه به توییت باشگاه خبرنگاران نوشت:

یکی از کارهایی که باید انجام می‌شد و نشد اینه که آیه «فضّل الله المجاهدین علی القاعدین اجراً عظیماً» رو از قرآن حذف می‌کردیم که نکردیم! تا دیگه هیچ کس جرئت نکنه «اشاره» اون هم «اشاره عجیب» به این آیه داشته باشه!

هاتف قاضی‌زاده نیز در توییتی به پرونده سازی‌های چند وقت اخیر اشاره کرد و نوشت:

پرونده‌سازی برای نوشین جعفری رو از یه اکانت ناامن شروع کردن، ولی اینبار پرونده‌سازی برای حناچی رو از اکانت یه خبرگزاری، یعنی باشگاه خبرنگاران جوان شروع کردن.

مسئله‌ای که توجه مرتضی گل‌پور، روزنامه‌نگار شناخته شده را نیز جلب کرد.

ما از حناچی دفاع کردیم و حتی برخی دوستان اصولگرا هم به باشگاه خبرنگاران و امثال آسدپویان و جنلی خرده گرفتند که آخه این چه استدلالیه؟! ولی خودمونیم؛ باید ببینیم حناچی تازگی، کدوم پروژه از کدوم نهاد رو هوا کرده که دو روزه میخان اونو به منافقین بچسبونن.

برخی معتقدند دور جدید حملات به پیروز حناچی به خاطر این آغاز شده که او بعد از مدتی بالاخره پای خود را در حریم ممنوعه شهرداری یعنی بحران‌های مالی به جا مانده از دوران قالیباف گذاشته و سندی را امضا کرده که تایید می‌کند میزان بدهی‌های شهرداری دوران قالیباف ۶۹هزار میلیارد تومان است!

از آملی لاریجانی تا حناچی؛ بازوی سیاسی صدا و سیما چه نقشه‌هایی دارد؟

اما این نخستین بار نیست که باشگاه خبرنگاران جوان به مناقشات سیاسی حساس وارد می‌شود. در همین چند وقت گذشته اکانت توییتر این خبرگزاری به شایعات درباره مهاجرت آیت‌الله آملی لاریجانی به عراق دامن زد و در توییتی نوشت:

برخی کاربران شبکه های اجتماعی از نامه انتقادی آیت الله آملی لاریجانی به رهبر انقلاب درباره بازداشت #اکبر_طبری و همچنین موضوع هجرت به #نجف، خبر داده اند.

این در حالی بود که تولید و تایید کننده اصلی این خبر رسانه‌های مشهور ضد نظام جمهوری اسلامی بودند و دامن زدن به این خبر در نهایت منجر به درگیری لفظی بین رییس سابق و اسبق قوه قضاییه یعنی آملی لاریجانی و محمدی یزدی شد.

با توجه به اینکه باشگاه خبرنگاران از بازوهای رسانه‌ای صدا و سیما است و متاثر از خطوط سیاسی این سازمان است باید این سوال را مطرح کرد که چه جریانی داخل رسانه صدا و سیما یا پشت آن مایل به نقش آفرینی سیاسی تا این حد موثر و پیچیده است؟ نقش آفرینی که عموما منجر به اختلاف، افزایش تنش و امنیتی‌تر شدن فضا می‌شود.

آیا جریان سیاسی خاصی با بازوهای رسانه‌ای و امنیتی خود در حال حذف رقبای اصولگرا و اصلاح‌طلب خود پیش از رسیدن موعد انتخابات و قطعی کردن حضور خود در مناصب انتخابی است؟ با همین سیاست نوشین جعفری بازداشت می‌شود که بدنه اجتماعی ناامید شود و آملی لاریجانی و حناچی مورد حمله قرار می‌گیرند تا آبروی سیاسی خود و نیروهایشان برود؟ پاسخ این سوالات زودتر از آنچه فکر می‌کنیم مشخص خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید