کاروان خرید یک دستگاه mri رییس هلال احمر شهرستان ممسنی و حرکت نمایشی آن در شهر باعث اعتراضات فراوانی شد که در آخر با عزل رییس هلال احمر این شهرستان این موضوع پایان رفت. حالا  جمعیت هلال احمر اطلاعیه ای صادر کرده و دلیل این اقدام را تخطی از اصول هفتگانه و دستورالعمل های ارسالی راجع به این موضوع اعلام کرده است.

به گزارش سلام نو، در اطلاعیه جمعیت هلال احمر، آمده است:جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی و عام المنفعه است که بر اساس اساسنامه و اصول هفتگانه خویش در سراسر دنیا مجاز به فعالیت‌های خارج از چارچوب خود نیست.

بر همین اساس نیز در ابتدای سال جاری دبیرکل جمعیت هلال احمر به دلیل نزدیکی به انتخابات مجلس طی نامه و دستورالعملی مشخص به تمامی استان‌ها و زیرمجموعه‌های هلال احمر از آنها خواسته بود تا در هرگونه فعالیتی که شائبه کار سیاسی و تبلیغات انتخاباتی دارد پرهیز کرده و از عنوان، نیروی انسانی و داوطلبی، امکانات و لجستیک این جمعیت به هیچ وجه در این مسیر استفاده نشود.

بنابراین از آنجا که حضور امکانات مرتبط با جمعیت هلال احمر در جریان کاروان تبلیغاتی شهرستان ممسنی مورد استفاده قرار گرفته بود، دستور عزل مدیر مربوطه صادر شده است.

خرید یک دستگاه MRI برای یکی از بیمارستان‌های شهر ممسنی و چرخاندن ماشین حمل این دستگاه MRI دور این شهر، حاشیه‌هایی را در چند روز اخیر ایجاد کرده بود.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید