احترام را در قلب خود نگهدارید،برای هم حرمت قائل باشید.این در اداره زندگی مهم است.بین زن و شوهر،اهانت و تحقیر و تذلیل نباشد.

محبت واقعی چیست؟

امروز در دنیا تعبیر بدی از محبت می کنند،این عشقی که تعبیر می کنند،این ها،آن محبت واقعی نیست.

این،همان حالت هیجان جنسی است که به یک شکل خاصی آن را ظاهر می کنند.این ممکن است در خیلی از موارد پیش بیاید،ارزشی هم ندارد.آن چیزی که باارزش است،آن محبت عمیق و صمیمی و خدایی و همراه بااحساس مسئولیت متقابل بین دختر و پسر است که بدانند حالا بعد از این،یک واحدند و یک هدف را دنبال می کنند.این،آن محبتی است که خانواده براساس آن شکل می گیرد.

آن محبت و عشق هایی که براساس مبانی انسانی نیست و از روی مسائل ظاهری و شهوات زودگذر است،این ها خیلی پایه و بنیادی ندارد.اما محبتی که براساس آن اصل انسانی است که خداوند متعال آن را قرار داده،به خصوص اگر چنانچه با شرایطی که در همین ازدواج اسلامی رعایت و توصیه شده است،اگر با این ها همراه باشد،این محبت روز به روز بیشتر می شود.

گام اول:احترام متقابل

زن و شوهر باید به یکدیگر احترام بگذارند،نه احترام ظاهری و تشریفاتی،بلکه احترامی واقعی.احترام به این معنا نیست که مثلا همدیگر را با القاب و آداب صدا کنند.بلکه قلبا مرد نسبت به زن خود و زن نسبت به مرد خود،احساس احترام داشته باشند.

احترام را در قلب خود نگهدارید،برای هم حرمت قائل باشید.این در اداره زندگی مهم است.بین زن و شوهر،اهانت و تحقیر و تذلیل نباشد.

گام دوم:اعتمادسازی

نگه داشتن محبت به این است که زن و شوهر اعتماد یکدیگر را جلب کنند.اطمینان که پیدا شد،محبت،پایدار می شود و انس به وجود می آید.اساس محبت،اطمینان است.اگر اعتماد بین زن و شوهر ازبین رفت،محبت آرام آرام ازبین خواهد رفت.باید به هم اعتماد داشته باشید.اگر می خواهید محبت طرف مقابل تان به شما زیاد باشد،وفاداری کنید،حس اعتماد او را جلب کنید.یکی از چیزهایی که محبت را در خانواده به کلی به هم می ریزد،بی اعتمادی زن و شوهر به همدیگر است.

محبت یک امری است که باید زمینه آن را فراهم کرد و زمینه اش این است که دختر سعی کند اعتماد شوهرش را به خود جلب کند،پسر هم سعی کند اعتماد زنش را به خود جلب کند.وقتی اعتماد طرفین وجود داشت و هردو به وفاداری هم اطمینان پیدا کردند،محبت زیاد می شود.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید