۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 27364960

بعد از آنکه ژاپن روند تسهیل صادرات به کره جنوبی را کند کرد، سئول به این اقدام واکنش نشان داد تا جنگ تجاری در این نقطه از دنیا نیز ملتهب شود

به گزارش سلام نو به نقل از تلویزیون دولتی ژاپن، تحت مقررات جدید، برخی از شرکت ها باید برای صادرات، تشریفات اداری بیشتری انجام دهند که این امر منجر به کند شدن روند صادرات می شود ژاپن این تغییر خط مشی را پیشتر در ماه جاری اعلام کرد و مقررات جدید از روز چهارشنبه به اجرا در آمد.

«یوشیهیده سوگا» دبیر اول کابینه ژاپن می گوید «ژاپن این تصمیم را برای کنترل مناسب نظام صادرات کشور و با توجه به نگرانی ها در مورد امنیت ملی کشور گرفته است.»

دولت کره جنوبی روز چهارشنبه برای گفت و گو درباره گام های بعدی یک نشست برگزار کرد سئول توضیح ژاپن در مورد امنیت کشور را رد می کند و در مقابل می گوید که این اقدام با انگیزه سیاسی انجام شده و به شکایت مربوط به دوران جنگ جهانی دوم ارتباط دارد.

«ایی ناگ یون» نخست وزیر کره جنوبی می گوید اتخاذ این اقدام ناعادلانه از سوی ژاپن به شدت تاسف آور است ما تقاضایمان از ژاپن را تکرار می کنیم تقاضای ما این است که با ژاپن صادقانه در این مورد گفت و گو کنیم که چگونه می توانیم روابط دو کشور را وخیم تر نکنیم بلکه بهبود بخشیم.

کره جنوبی در صورت عدم موفقیت دیپلماسی یک طرح جایگزین خواهد داشت نخست وزیر کره جنوبی تعهد این کشور برای شکایت از تصمیم ژاپن به سازمان تجارت جهانی را تکرار کرد.

وزارت خارجه کره جنوبی در اعتراض به اقدام اخیر دولت ژاپن سفیر این کشور در سئول را احضار کرد که این امر حاکی از وخیم تر شدن روابط دو کشور است./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید