منابع امنیتی اعلام کردند؛ رژیم صهیونیستی بر اقدامات خود در حفاظت از سفارت‌های خود افزوده و به چهره‌های برجسته خود گفته است با توجه به احتمال واکنش حزب‌الله به حمله اخیر علیه بیروت در خانه‌های خود بمانند و از سفر خودداری کنند.

به گزارش سلام نو، این منبع امنیتی آگاه به روزنامه ایندیپندنت عربی اظهار کرد، رژیم صهیونیستی از سفارتخانه‌ها، کنسول‌ها و نمایندگی‌های خود در سراسر جهان خواسته اقدامات بیشتری را جهت احتیاط در پیش بگیرند، همچنین این رژیم از سفرا و نمایندگان برجسته خود به ویژه در کشورهای خاور دور و آمریکای جنوبی خواسته است در روزهای آتی در خانه‌هایشان باقی بمانند و رفت‌وآمد زیادی نداشته باشند.

این منبع فاش کرد: اسرائیل به چهره‌های برجسته خود به ویژه روسای سابق دستگاه‌های امنیتی و افسران ارشد بازنشسته توصیه کرده به دلیل وجود نگرانی‌هایی از آسیب زدن یا ترور آنها از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

همچنین منبع یاد شده با اشاره به تشدید تدابیر امنیتی در کنیسه‌ها، مدارس و موسسه‌های یهودی در برخی کشورها که به نام آنها اشاره نکرد، گفت: اسرائیل به مسئولان خود توصیه کرد به دلیل نگرانی‌ها از عملیات احتمالی جنبش حماس علیه آنها، در این مدت به ترکیه سفر نکنند، چراکه مقر برخی از فرماندهان حماس در ترکیه است.

منبع مذکور افزود: اسرائیل تهدیدات حزب‌الله را جدی می‌گیرد و از هرگونه اقدامی برای حفظ امنیت خود چشم‌پوشی نمی‌کند و اسرائیل با تکنولوژی‌های پیشرفته خود می‌تواند اقدامات و عملیات‌هایی اجرا کند که نه "حزب‌الله و نه هیچ طرف دیگری توان مقابله با آنها را نداشته باشد".

روزنامه ایندیپندنت نوشت، این هشدارها و تدابیر احتیاطی پس از نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در پیش گرفته شد و ارتش این رژیم فعالیت‌ها و اقداماتی را در مرزهای خود با لبنان آغاز کرده است که از جمله آنها، ممانعت از عبور خودروهای غیرنظامی در مناطق مشخصی در نزدیکی نوار مرزی با لبنان، تقویت حضور نیروهای ویژه و افزایش پرواز پهپادها و هواپیماهای جاسوسی در حریم هوایی لبنان است.

پیشتر دو منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری رویترز فاش کردند، حزب‌الله لبنان آماده می‌شود در پاسخ به حمله پهپادی اخیر اسرائیل در بیروت حمله‌ای را علیه اسرائیل اجرا کند که منجر به آغاز یک جنگ نشود.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید