در دیدار مکرون و ترامپ در کنفرانسی مطبوعاتی در حاشیه نشست گروه 7، دونالد ترامپ اعلام کرد که سال آینده میلادی پوتین را به این نشست دعوت خواهد کرد

به گزارش سلام نو، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در این کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد، شرکت‌کنندگان در نشست سران گروه هفت در قالب یک همکاری بسیار مفید با یکدیگر تعامل داشته‌اند.

ماکرون در این کنفرانس مطبوعاتی سندی یک صفحه‌ای را نشان داد که حاوی موضوعات مختلفی بود که در این نشست در مورد آن بحث و بررسی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد، ترامپ در جریان نشست گروه هفت ظاهرا تمایل داشت که به سرعت درباره تجارت با چین به توافقی دست یافته شود.

او بیان کرد که ترامپ به طور واضح تمایل خود را نسبت به دستیابی به یک توافق نشان داد که البته این امر مورد حمایت فرانسه نیز هست.

در همین حال، ترامپ از ماکرون بابت برگزاری نشست گروه هفت به میزبانی فرانسه قدردانی کند.

ترامپ در نشست خبری مشترک با ماکرون تأکید کرد که چین به دنبال دستیابی به توافق تجاری با آمریکا است.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که کشورش تنها به توافقی با چین تن می‌دهد که برای واشنگتن «منصفانه» و «خوب» باشد.

ماکرون در سخنان خود گفت که تنش موجود بین ایالات متحده و چین منجر به «بلاتکلیفی» شده است. رئیس‌جمهوری فرانسه افزود که ترامپ خطاب به رهبران گروه هفت اعلام کرده است که به دنبال دستیابی به توافق تجاری با چین است.

او تأکید کرد که پاریس در سال ۲۰۲۰ با آمریکا در مورد وضع مالیات بر شرکت‌های بزرگ دنیای دیجیتال به توافق دست خواهد یافت.

رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار کرد که رابطه‌اش با امانوئل ماکرون هرگز به «خوبی» دو روز گذشته نبوده است.

ترامپ در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال دعوت از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به اجلاس سال آینده گروه هفت، گفت که از پوتین دعوت به عمل خواهد آورد.

رئیس‌جمهوری آمریکا با این حال افزود که نمی‌داند آیا ولادیمیر پوتین این دعوت را خواهد پذیرفت یا خیر. او افزود، آگاه است که پذیرش دعوتش از نظر «روانی» برای پوتین آسان نخواهد بود. ترامپ دلیل این امر را اخراج روسیه از گروه هشت و بازگشت به گروه هفت عنوان کرد.

نشست سال آینده اجلاس گروه هفت در آمریکا برگزار خواهد شد./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید