منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما با ابراز ناراحتی از حقوق و دستمزد پایین اهالی فرهنگ و هنر گفت: متاسفانه نظام بازنشستگی این قشر در شرایط اسفناکی است و از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می خواهیم فکری برای این موضوع بکنند.

به گزارش سلام نو، منوچهر شاهسواری امروز (یکشنبه) در نشست همگرایی دولت و پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همه هنرمندان یک پیکره واحد هستند افزود: به لحاظ تولید محتوای هنری همه هنرمندان در یک خط هستند، از این رو نیازمند حمایت و وحدت هستیم.

وی در این نشست در تالار رودکی افزود: کسانی که مخالف فعالیت صنفی و تشکل ها هستند با هویت معلوم می خواهند از فضای ابهام آلود بهره ببرند. در واقع این افراد فرهنگ و تمدن یک کشور را غارت می کنند، اگر می خواهیم برای آیندگان چیزی باقی بگذاریم باید تشکل های صنفی را پیگیری کنیم.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: آنچه امروز اقتدار ما در جهان را نشان می دهد اقتدار فرهنگی است، اقتدار فرهنگی هم با تولید فرهنگی رخ می دهد و این تولید نیازمند مدیر فرهنگی است، البته یک‌ مدیر فرهنگی هم نیازمند تشکل های صنفی برای مذاکره و پیشبرد اهداف خود است.

شاهسواری اضافه کرد: خواستارم اجازه ندهید تصویب پیش نویس دستورالعمل نحوه تشکیل فعالیت انجمن های صنفی فرهنگ، هنر و رسانه در چرخه اداری دولت به تاخیر بیافتد؛ زیرا فراموشی به وجود می آید و این فراموشی دل مردگی ایجاد می کند، نظام بازنشستگی اهل فرهنگ و هنر در شرایط اسفناکی است، در حال حاضر تمام هنرمندان با کف حقوق بازنشستگی گذران زندگی می کنند، بنابراین یک تصمیم انقلابی برای این موضوع نیاز است تا دل مشغولی بازنشستگان هنرمندان برطرف شود.

مشاور وزیر فرهنگ در امور برنامه‌ریزی نیز در این نشست با اشاره به اینکه از یک سال گذشته برای تدوین پیش نویس دستورالعمل نحوه تشکیل فعالیت‌ انجمن‌های صنفی فرهنگ، هنر، رسانه و کانون‌های مربوط جلساتی با حضور نمایندگان صنوف مختلف فرهنگی و هنری و وزارت‌خانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده، اظهار داشت: این جلسات برای تدوین آییننامه‌های ماده ٩٢ برنامه ششم توسعه که یکی از بندهای ذیل این ماده به بحث نظام صنفی مربوط بود با حضور نمایندگان صنوف مختلف برگزار شد.

به گفته علی اصغر سیدآبادی پیش‌نویس این تصویب‌نامه، حاصل همفکری و مشورت نمایندگان ١٤ تشکل و انجمن فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است که طی بیش از یکسال و در خلال برگزاری ده‌ها جلسه عمومی و تخصصی تهیه شده و با تایید و امضای دو وزیرکابینه دولت تدبیر و امید (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، جهت طرح و تصویب تقدیم هیات وزیران شده است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید