پس از این مردم چطور به سیستم اطلاعاتی خود اعتماد کنند؟ مردم متوجه می‌شوند تیم تروری که برای آن‌ها برنامه تلویزیونی هم ساخته‌اند زیر فشار مجبور به اعتراف شدند. بعد می‌فهمند که انفجار ملارد هم نه یک حادثه بلکه یک اقدام تروریستی بود که البته این مسئله را هم یک سریال تلویزیونی اعلام می‌کند نه مسئولان اطلاعات سپاه!

سلام نو – سرویس سیاسی: مدتی پیش مازیار ابراهیمی که عنوان متهم اصلی ترور دانشمندان هسته‌ای شناخته می‌شد با حضور در بی بی سی فارسی اعلام کرد که به خاطر فشار شکنجه حاضر به اعتراف شده بود و پس از روشن شدن این مسئله مدتی پس از روی کارآمدن دولت حسن روحانی آزاد شده و حالا در آلمان زندگی می‌کند.

ابراهیمی می‌گوید که پس از انفجار در ملارد که منجر به شهادت حسن تهرانی مقدم، از چهره‌های شاخص صنایع موشکی ایران شد ماموران وزارت اطلاعات به او گفتند که باید مسئولیت این حادثه را نیز بپذیرد. او با قبول این کار روی در روی ماموران اطلاعات سپاه می‌نشیند و در آن‌جا کارشناس اطلاعات سپاه متوجه تناقض حرف‌های او می‌شود. مدتی بعد از این ملاقات فشارها روی ابراهیمی تمام می‌شود و مسئولین وزارت اطلاعات نیز از او دلجویی می‌کنند.

بعد از افشاگری مازیار ابراهیمی موجی از حیرت و تعجب در بین فعالین سیاسی و خبری ایجاد شد. اگر ابراهیمی دروغ می‌گفت چرا به جای اوین در آلمان است و با بی بی سی سخن می‌گوید؟ اگر راست می‌گوید چرا وزارت اطلاعات دولت احمدی‌نژاد یا روحانی خودشان در این باره چیزی اعلام نکردند؟

محمود صادقی، نماینده مجلس شورای اسلامی همان زمان درباره این افشاگری در توییتر خود نوشت: اخیرا مستندی از یکی از تلویزیون های خارجی پخش شده که نشان می‌دهد فردی به نام مازیار ابراهیمی که سابقا در برابر دوربین صداوسیما صریحا به نقش خود در فرماندهی ترور دانشمندان هسته ای اعتراف کرده بود آزاد شده و در کشور آلمان مقیم شده است. آیا فرد یاد شده واقعا همان فردی است که اعترافات وی از صداوسیما پخش شده بود در صورت صحت، مبنای آزادی او چه بود؟

پس از این اظهارات وزیر اطلاعات وعده نشستی خبری را داد که در آن درباره این مسئله توضیح بدهد ولی خبری از نشست خبری وزیر نبود تا اینکه علی ربیعی به عنوان سخنگوی دولت به این مسئله واکنش نشان داد و با تایید اظهارات مازیار ابراهیمی با تأکید بر اینکه «این اتفاق در این دولت رخ نداده»، گفت: بنا بر اطلاعات کلی که دارم، در پرونده مازیار ابراهیمی، کارشناسان ضدجاسوسی حضور نداشتند و «کارشناسان دیگری در این پرونده دخیل بودند». ضمن اینکه ربیعی تاکید کرد که از ابراهیمی دلجویی شده.

اما این پایان ماجراهای عجیب پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای ایران نبود. روز گذشته عبدالله شهبازی، تاریخ پژوه شناخته شده در کانال تلگرامی خود نوشت: برخی شایعات حاکی است که مسوول پرونده دستگیرشدگان متهم به ترور دانشمندان هسته‌ای، که مستند جنجالی «کلوپ ترور» را بر اساس اقاریر اجباری دستگیرشدگان (مازیار ابراهیمی و دیگران) ساخت و پخش کرد، به اسرائیل گریخته است.

تمام این حرف‌ها در سکوت سوال برانگیز مسئولان اطلاعاتی کشور بیان می‌شود. وزیر اطلاعات یا معاونان باید توضیح دهند چرا وزارت اطلاعات با وجود آزادی مازیار ابراهیمی خودشان نسبت به اطلاع رسانی این اشتباه اقدام نکردند؟  حالا مسئول پرونده کارشناس ضد جاسوسی باشد یا نباشد فرقی ندارد و شکنجه در جمهوری اسلامی خلاف قانون اساسی و آرمان‌های انقلاب و بنیانگذار آن است.

در مرحله بعد وزارت اطلاعات باید نسبت به ادعای آقا شهبازی روشن سازی کند. اگر این ادعا صحت دارد وزیر باید بگوید چطور یک جاسوس تا این سطح نفوذ می‌کند و بعد هم می‌گریزد؟ این سکوت کشنده وزارت اطلاعات و دولت با این بهانه که این مسائل در دولت دیگری رخ داده قابل توجیه نیست.

پس از این مردم چطور به سیستم اطلاعاتی خود اعتماد کنند؟ مردم متوجه می‌شوند تیم تروری که برای آن‌ها برنامه تلویزیونی هم ساخته‌اند زیر فشار مجبور به اعتراف شدند. بعد می‌فهمند که انفجار ملارد هم نه یک حادثه بلکه یک اقدام تروریستی بود که البته این مسئله را هم یک سریال تلویزیونی اعلام می‌کند نه مسئولان اطلاعات سپاه! با این وضعیت مسئولان امنیتی چطور انتظار دارند ادعاهای آن‌ها درباره جاسوسان محیط زیستی، جاسوسی دو تابعیتی‌ها یا ناموفق بودن عملیات شورآباد اسرائیل باور کنند؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید