دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد که آملی لاریجانی باید اول نسبت به اضل ضحبتهای یزدی اطمینان می یافت و بعد انتقاد می کرد؛ جامعه مدرسین باید منتشرکننده سخنان آیت الله یزدی را پیدا کند!

بادامچیان در پایان گفت: اختلاف، خواست دشمنان و بیگانگان است بنابراین باید با حفظ احترام کامل به روحانیت و تذکر به خیر در این مسائل صحبت شود./ ایسنا

به گزارش سلام نو، اسدالله بادامچیان درباره اختلاف آیت‌الله یزدی و آملی لاریجانی اظهار کرد: ما باید همه احترام علما و روحانیت را حفظ کنیم. همواره بین فقها و علما اختلافات فقهی وجود داشته که مفید بوده و موجب گفت‌وگوها و مباحثه‌ها می‌شده و نتیجه نهایی آن هم به نفع فقه است. گاهی هم اختلافات در مسائل سیاسی و اجتماعی بین علما شکل می‌گیرد که علما هم مانند هر کس دیگری حق دارند نظرات گوناگون داشته باشند البته گاهی بیان این نظرات با لحن تند انجام می‌شود، بنابراین وجود نظرات مختلف در بین فقها و علما هم طبیعی است.

وی درباره رسانه‌ای شدن این اختلافات ادامه داد: با وجود رسانه‌های ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی این نظرات مخفی نمی‌ماند و در اختیار جامعه قرار می‌گیرد. البته من هنوز خبر ندارم که اصل صحبت‌های آیت‌الله یزدی چه بوده است چون جامعه مدرسین اعلام کرده که اصل مباحث آن مطالبی نیست که بیان شده است، اما در این بین بعضی‌ها از این مسائل سوء‌استفاده کرده و به آن دامن می‌زنند که ما باید آن را محکوم کنیم. گروه‌هایی هستند که هیچ ارادتی به روحانیت ندارند اما به این اختلافات دامن می‌زنند و به طرفین توهین می‌کنند. بعضی‌ها هم بدون توجه به بازی‌های پشت پرده ضد روحانیت علیه یکی از این دو روحانی موضع‌گیری می‌کنند.

بادامچیان تاکید کرد: باید احترام روحانیت به ویژه شخصیت برجسته‌ای همچون آیت‌الله یزدی که مورد احترام امام خمینی (ره) بود حفظ شود. اگر اظهارنظری می‌شود باید بر مبنای اخلاق و ادب اسلامی باشد. اگر کسی می‌خواهد تذکر دهد، محبت‌آمیز و با حفظ احترام روحانیت باشد البته همیشه این مسائل وجود داشته است مثلا عده‌ای به دولت انتقاد می‌کنند و عده‌ای هم توهین و گاهی هم دولت پاسخ متین می‌دهد و گاهی هم پاسخ تند. باید میدان برای آزادی عقاید باز باشد و بداخلاقی‌ها آزادی‌اظهار نظرها را محدود نکند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما به آیت‌الله آملی لاریجانی بابت متن نامه‌ او به آیت‌الله یزدی انتقاد دارید؟ اظهار کرد: من به آیت‌الله لاریجانی انتقاد نمی‌کنم. بحث من توصیه به خیر است نه انتقاد. آیت‌الله لاریجانی که نامه نوشتند باید اطمینان حاصل کنند که آیت‌الله یزدی واقعا این صحبت‌ها را بیان کرده‌اند یا خیر. من معتقدم جامعه مدرسین حتی باید پیگیری کند که چه گروهی صحبت‌های منتسب به آیت‌الله یزدی را منتشر کرده است. باید بررسی شود این صحبت‌ها با اصل صحبت‌های آیت‌الله یزدی چه تفاوتی دارد چون جامعه مدرسین گفته است این صحبت‌های منتشر شده همانی نیست که آیت‌الله یزدی بیان کرده اند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید