حالا پوری حسینی بازداشت شده است. یکی از مواردی که باید قوه قضاییه روی آن تحقیق جدی کند واگذاری عجیب و بدون ضابطه برخی شرکت های دولتی است به صورتی که گفته می شود مجتمع صنعتی گوشت اردبیل به شخص رئیس سازمان خصوصی سازی واگذار شده است.

پوری حسینی رزمنده یا پوری حسینی مجرم؟

نگاهی گذرا به سابقه پوری حسینی واقعیت تلخی را بر ما آشکار می کند. از روز گذشته تا به امروز عکسی در فضای مجازی دست به دست می شود که نشان از همرزمی پوری حسینی با شهید باکری در دفاع مقدس دارد. عکس ناراحت کننده ای که می توان برایش بسیار نوشت. بازخوردهای گوناگونی نسبت به این عکس دیده شد. یاشار سلطانی در تلگرام خود نوشت: میرعلی اشرف پوری حسینی رییس مستعفی سازمان خصوصی سازی که به دلیل اتهامات مالی ، امروز دستگیر شد در کنار شهید باکری . یک قاب ، دو سرنوشت . سیدمهدی حسینی روزگاری بعد عملیات بدر در پاسگاه زید با بسیجی‌ها بحث می‌کرد که باید بگردند و از روی زمین فشنگ‌های سالم را پیدا کنند و برگردانند به بیت المال.. حالا شده دکتر پوری حسینی، کسی که میلیاردها تومان از همین بیت‌المال را به باد فنا داده ؛ دنیا عجب بالا پایینی دارد!

کارنامه پوری حسینی پس از دفاع مقدس کارنامه عجیبی است. او در کنار مسئولیت های گوناگونی که داشته حالا باید پاسخگوی دستگاه قضا باشد چرا که اتهامات سنگین او ممکن است سرنوشت او را تا سال ها در زندان رقم بزند. شاید اگر پوری حسینی کنار باکری شهید می شد اوضاع خیلی بهتر از شرایط فعلی بود.

سلام نو – سرویس اقتصادی:  میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی ساعاتی پس از استعفا بازداشت شد. البته استعفای رئیس حالا دیگر سابق سازمان خصوصی سازی از آن دست استعفاهایی بود که بهتر است واژه برکناری را به آن نسبت دهیم.

به گزارش سلام نو، سید جعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی‌سازی می گوید پوری حسینی 18 روز قبل استعفا داده است با این حال پس از این مدت روز گذشته وزیر امور اقتصاد و دارایی با این استعفا موافقت کرده است. از سال گذشته تاکنون پوری حسینی به شخصیت پرحاشیه ای تبدیل شده است. دی ماه سال گذشته بود که دولت آبادی، دادستان سابق تهران گفته بود به بررسی برخی تخلفات و فساد در دوره مدیریت پوری حسینی در سازمان خصوصی سازی خواهد پرداخت.

براساس اصل 44 قانون اساسی دولت ها مکلف هستند بستری فراهم کنند که براساس آن تصدی گری های دولت کم شود. با این حال در عرصه اجرا آن قدر ضعف وجود داشته که عملا در ذهن بسیاری خصوصی سازی مترادف با فساد است. اگرچه همه خصوصی سازی ها بدین شکل نبوده است اما تجربه های تلخ ماشین سازی و هپکو باعث شده مردم نسبت به خصوصی سازی بدبین باشند.

حالا پوری حسینی بازداشت شده است. یکی از مواردی که باید قوه قضاییه روی آن تحقیق جدی کند واگذاری عجیب و بدون ضابطه برخی شرکت های دولتی است به صورتی که گفته می شود مجتمع صنعتی گوشت اردبیل به شخص رئیس سازمان خصوصی سازی واگذار شده است.

چند ماه پیش بود که تعدادی از نمایندگان مجلس به رئیس قوه قضائیه نامه ای نوشتند که در آن از آیت الله آملی لاریجانی خواسته بودند تا رئیس سازمان خصوصی سازی ممنوع الخروج شود. آنها در این نامه خواستار تشکیل شعبه ویژه‌ای با نظارت رئیس قوه قضائیه برای بررسی پرونده‌های مربوط به سازمان خصوصی سازی و همچنین اتخاذ تدابیر قضایی لازم جهت رسیدگی به اتهامات متهمان در پرونده‌ها شده بودند.

واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال، واگذاری کشت و صنعت مغان، واگذاری نیروگاه اصفهان، واگذاری ماشین سازی تبریز و ... تنها بخشی از خصوصی سازی های پرابهام در زمان مدیریت میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی است. در این بین ماجرای ماشین سازی بیش از همه سر و صدا کرد. مدتی پیش یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های شهر تبریز واقع در قراملک و دومین ماشین‌سازی بزرگ ایران بعد از دوازده سال بلاتکلیفی به شخصی به نام قربانعلی فرخ زاد فروخته شد. او هم اکنون به علت فروش ۳ میلیون دلار ارز دولتی در زندان به سر می‌برد. در حالی به اسم خصوصی‌سازی ماشین‌سازی تبریز را به مبلغ ۶۸۷ میلیارد تومان فروخته‌اند که یک نماینده مجلس از ارزش هشت هزار میلیاردی آن می‌گوید.

در همین رابطه پیرموذن نماینده پیشین مجلس به سلام نو گفته بود: برخی مسئولین بنیان بسیاری از باورسوزی ها را در نظام ایجاد می‌کنند. برخی ادعا می‌کنند که می خواهند در قالب خصوصی‌سازی کاری کنند تا با کاهش هزینه‌های بیت المال، به افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی برسیم. با این حال در عمل با تاراج بیت المال واحد تولیدی از کیسه ملت می‌رود.

واگذاری صنایع به افرادی که در سابقه شان اخلالگری در بازار ارز وجود دارد در دوره پوری حسینی زیاد دیده شده است همچنین بسیاری از افرادی که مدیرکل یا سطح بالای مدیریتی در فلان وزارتخانه داشتند فرصتی برایشان ایجاد شد تا از ناکارآمدی موجود و نبود نظارت در سازمان خصوصی سازی سوءاستفاده کنند و خود را در قامت سهامداران کارخانجات صنعتی بزرگ ببینند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید