لوازم شخصی ما از آنچه فکر می کنید کثیف تر هستند. ببینید چه چیزهایی در تلفن، لباس ورزشی، کیف دستی تان زندگی می کند.

موبایل

تلفنهای همراه چیزی بیشتر از پیامها ارسال می کنند، روی این شگفتی های الکترونیکی اغلب با همه چیز از مواد دفعی بدن گرفته تا جرم های مقاوم به آنتی بیوتیک مشابه استافیلوکوک اورئوس پوشانده شده است. استفاده مشترک از تلفن شما می تواند مشکل را بدتر کند، باکتری هایی که روی پوست شما زندگی می کنند شما را بیمار نمی کنند، اما اگر قبل از شستن دستتان چشم خود را بمالید، باکتری های پوست آن شخص را به خودتان منتقل می کنید که مشکل آفرین هستند. پزشکان توصیه می کنند: تلفن خود را حداقل یک بار در روز با یک حوله الکلی پاک کنید.

2. کتاب جیبی یا کوله پشتی

کیف پول همه جا با شما است: فروشگاه، رستوران و توالت های عمومی، که در بیشتر مواقع غیر از این مکان ها، آنها روی زمین نیز قرار می دهید. سپس در خانه، آن را روی پیشخوان آشپزخانه می گذارید و به سراغ چک کردن ایمیل هایتان می روید. چیزی که بر روی پیشخوان گذاشته اید و منتظر شما است تا شروع به شام خوردن کنید، احتمالاً شامل جرم های مختلف و سایر میکروب ها است. این فقط یکی از عادت های بد پخش کردن جرم است که باید آن را کنار بگذارید.

کیسه های مواد غذایی

از آخرین باری که شما کیسه حمل مواد غذایی را تمیز کرده اید چقدر می گذرد؟ آمار نشان می دهند فقط 3 درصد از مردم مرتباً آن را شستشو می دهند. خطر چیست؟ گوشت از آن نشت می کند، و متوجه نیستید که پشت کیسه با تن گرم شما در تماس است. دو روز بعد، شما کاهو را در همان کیسه قرار می دهید. اکنون از کاهوها سالاد تهیه کرده اید. تمییز کردن آن کار ساده ای است کیف های خود را درون ماشین لباسشویی بریزید و یا آن را بعد از هر بار استفاده با یک ماده سفید کننده بشویید.

صندلی کودک

صندلی های اتومبیل بیشتر از ایمنی کودکتان کار می کنند. آنها پناهگاهی برای باکتری های مدفوع و سایر غذاهای دیگر هستند. بچه ها بطور متوسط 60 بار در ساعت صورت خود را لمس می کنند، یعنی تقریباً هر آنچه که لمس می کنند به چشم، بینی یا دهان شان وارد می شود که نقاط ورود باکتری ها هستند. صندلی خود را تمیز نگه دارید و به محض بیرون آمدن از ماشین، دستان خود را با ضد عفونی کننده پاک کنید.

تشک یوگا

هنگامی که شما تشک یوگا را جمع می کنید، هر آنچه را که روی آن قرار دارد به دستانتان و طرف دیگر حصیر منتقل شده است. راه حل چیست؟ بعد از هر بار استفاده برای ضد عفونی کردن حصیر خود وقت بگذارید.

بطری های آب

به جای بطری های پلاستیکی از بطری های فلزی استفاده کنید. فلز می تواند مانع از رشد باکتری ها شود. پلاستیک ممکن است باعث شود که میکروارگانیسم ها بهتر بچسبند، ساخته شوند، و بیوفیلم ایجاد کنند که رشد آنها را تقویت می کند. اگرچه همه این میکروب ها نمی توانند باعث بیماری شوند، اما ایمنی را رعایت کنید و از یک برس برای شستشوی بطری استفاده کنید تا هر روز داخل بطری آب خود را پاک کنید؛ به ویژه اگر آن را با چیزی غیر از آب پر کرده اید.

7. لباس ورزشی

لباس های ورزشی فقط به دلیل عرقی بودن ناخوشایند نیستند: آنها عوامل بیماری زا مانند رینوویروس و استاف را که احتمالاً در سالن ورزشی جمع کرده اید، حمل می کنند.  این به اندازه کافی بد نیست، برخی افراد لباس های ورزشی را قبل از شستشو دوباره می پوشند! این زمان بدون شستشو نه تنها به میکروب ها برای تکثیر، زمان می دهد بلکه می تواند محیطی را برای رشد قارچ ایجاد کند. بعد از هر تمرین عادت کنید که لباس های ورزشی خود را بشویید.

لنزهای تماسی

دانشمندان می دانند که اکثر باکتری هایی که با آنها سر و کار داریم، مفید هستند، اما هنگامی که صحبت ازچشم شما به میان می آید، بهتر است بیشتر مواظب باشید. اگر انگشت کثیفتان را به چشمان خود بمالید، لنزها با اینکه از جعبه استریل شده بیرون می آیند، خطر همه چیز را از ورم ملتحمه تا عفونت قرنیه ایجاد می کنید.

قلاده سگ

قلاده سگ به زمین کشیده می شود و نمیتوانید تصور کنید چه چیزهایی را به دستان شما منتقل می کند. پس، ایمنی را رعایت کنید و هر زمانی که سگ را به پیاده روی می برید، دستان خود را بشویید.

کفش ها

بعد از هر بار تماس با کفش ها یا کیسه جای آنها دستان خود را بشویید.

چمدان

چمدان را نیز همه جا با خود حمل می کنید از پیاده رو ها گرفته، تا داخل هواپیما و حتی دستشویی ها. بنابراین، بعد از دست زدن به دسته چمدان دستان خود را بشویید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید