سفیر پیشین فرانسه در تهران در گفتگو با یک خبرگزاری روس اظهار کرد که انگلیسی ها در موضوع خلیج فارس خود را در مخمصه انداخته اند

به گزارش سلام نو، فرانسوا نیکولو، سفیر پیشین فرانسه در ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک به سوالاتی پیرامون تنش‌های کنونی در خاورمیانه و تلاش انگلیس برای ایجاد نیروی دریایی در خلیج فارس با کمک سایر کشورهای اروپایی پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به تمایل رئیس جمهور فرانسه برای ایجاد کانال‌های ارتباطی با تهران، آیا پاریس قادر است در این میان یک حد وسط اتخاذ کند، گفت که این کار برای فرانسه و اروپایی‌ها ساده نخواهد بود.

نیکولو افزود: ما فرنسوی‌ها نمی‌خواهیم خودمان را از بریتانیایی‌ها جدا کنیم اما بر این باوریم که آنها خودشان در دام افتاده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نظر می‌آید که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه سعی دارد از این شرایط بدون آسیب عبور کند. وی در تلاش است با حسن روحانی همتای ایرانی خود به‌طور مستقیم ارتباط برقرار کند اما حتی ابتکار اروپا برای ایجاد سازوکار مالی اینستکس (با ایران) پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای نیز نتوانسته نظر تهران را جلب کند/ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید