لیوان پراز آب همراه با تکه های خیار به معنای واقعی کلمه از هرچیزی پر طراوت تر است. اگر در آخر تکه های خیار را روی پلک خود بگذارید، از دیگر مزیت آن نیز استفاده کرده اید. آیا خوردن خیار مزایای تغذیه ای دارد؟<br/> <br/> خیار همانند دیگر سبزیجات برای سلامتی مفید است. اگرچه خیار مثل کلم بروکلی شناخته شده نیست، مزایایش کمتر از آن نیست. در ادامه به مزایایی از خیار اشاره می کنیم که احتمالاً هرگز نشنیده اید.

دیابت را تنظیم می کند

خیارها همانگونه که به حفظ وزن بدن کمک می کنند، راهی برای کنترل دیابت هستند. خیار به دلیل داشتن آب زیاد، در شکم شما باز می شود و بنابراین میل به خوردن شیرینی را کاهش می دهد، که یک راه عالی برای تنظیم سطح انسولین است.

استخوان ها را تقویت می کند

کلسیم تنها مواد مغذی نیست که استخوان ها را قوی نگه می دارد، به مورد های دیگری نیز مانند خیار که غنی از ویتامینK است فکر کنید. مطالعه ای نشان داد که زنان یائسه که پنج میلی گرم ویتامین K را به مدت دو سال مصرف کردند، 50 درصد شکستگی کمتر از گروه کنترل داشتند. با خوردن خیار ویتامین K خون تامین می شود، با این وجود، در صورت مصرف قرص های رقیق کننده خون،  قبل از هرگونه افزایش ناگهانی مصرف خیار با پزشک خود مشورت کنید.

در آشپزی کاربرد زیادی دارد

خیار با عطر و طعم بی نظیر با بسیاری از غذاها مصرف می شود و رنگ و رخ سفره شما را رنگین می کند.

خیار فوق العاده مغذی است

در اینجا اطلاعات تغذیه برای یک فنجان خیار ذکر شده است:

کالری: 16

پروتئین: 1 گرم

چربی: 0 گرم (0 گرم اشباع شده)

فیبر: 1 گرم

کربوهیدرات: 4 گرم

شکر: 2 گرم

سدیم: 2 میلی گرم

و فراتر از حجم کم آنها، خیارها مقدار زیادی مواد مغذی را در خود ذخیره می کنند:

ویتامین C: 14 درصد

ویتامین: 62 K درصد

منیزیم: 10 درصد

پتاسیم: 13 درصد

منگنز: 12 درصد

خیار حاوی آنتی اکسیدان و میکرو مغذی ها

دانشمندان به سختی در تلاشند تا این ایده را که خیارها اساسا پرکننده سالاد هستند از بین ببرند. خیارها حاوی گروهی از پلی فنول ها به نام لیگنان هستند که در درمان سرطان های مرتبط با استروژن مفید هستند. آنها همچنین انواع دیگری از آنتی اکسیدان ها مانند بتا کاروتن و فلاونوئیدها را دارند که با التهاب مبارزه می کنند و بهسلول ها در برابر بیماری های مزمن کمک می کنند.

خیارها فشار خون شما را کنترل می کنند

فشار خون بالا شما را در معرض خطر ابتلا به آنوریسم، سکته مغزی، یا حتی شرایط بدتر قرارمی دهد. از آنجایی که خیارها الکترولیت بالا دارند، نگهداری آب سدیم القایی را کاهش می دهند و در نتیجه فشار خون پایین می آید.

اما البته، خیارها به تنهایی سبب از بین رفتن آسیب یک چیپس در روز نخواهند شد، بنابراین اگر فشار خون بالا دارید، مطمئن شوید تلاشتان را برای کاهش عادات مضر (مانند سیگار کشیدن، ادامه سبک زندگی غیر متحرک )  و خوردن غذاهای بیش از حد چرب و دارای کلسترول انجام می دهید.

هضم غذا را بهتر می کنند

اساسا تمام کالری ها در خیار (که خیلی زیاد نیست) به خاطر فیبر است. فیبر سلامت روده را بهبود  می بخشد و حرکت آن را منظم می کند  در نتیجه به مدیریت شرایط خاص مانند دیابت و کلسترول بالا کمک می کند و حتی با پرکردن معده از پر خوری جلوگیری می کند.

خیار شما را هیدراته نگه می دارد

هیدراته ماندن برای انتقال مواد مغذی به سلول های شما، جلوگیری از یبوست و از بین بردن باکتری ها بسیار مهم است. خوردن خیار می تواند در تأمین آب مورد نیاز روزانه بدن  به میزان( 8 لیوان در روز) کمک کند. مطمئن باشید که یک فنجان خیار به میزان قابل توجهی به تأمین آب مورد نیاز بدن کمک می کند، زیرا 95 درصد  یک خیار را آب تشکیل داده است.

خیار روده را سالم نگه می دارد

همانطور که قبلا ذکر شد، خیارها دارای مقدار زیادی فیبر هستند که برای حفظ روده سالم مفید هستند. اما زمانی که شما آنها را در شکل ترشی می خورید، آنها واقعا در دسته ستاره دار هستند. خیار ترش به همراه ترکیب مناسبی از ادویه جات مخصوص ترشی، نمک و سرکه ساخته شده است. تخمیر، آنها را به سوختی کامل برای روده تبدیل می کند. افزایش" باکتری خوب "در روده شما با مزیت هایی مانند ایمنی و عملکرد بهترروده همراه است.

خیار موجب تعادل وزن بدن می شود

یک غذا یا ورزش به تنهایی عهده دار کاهش وزن و یا نگهداری آن نیست. اما خیارها مطمئنا یک افزودنی عالی به شیوه های دیگر زندگی سالم سرشار از تولید، غلات کامل، چربی سالم و پروتئین است. خیار می تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا با خوردن بیشتر خیار غذاهای ناسالم کمتر می خورید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید