پوست شما به وضوح منعکس کننده هر آن چیزی است که میخورید. پوست، بزرگترین عضو بدنتان است و اساسا درباره غذاهایی که بدن خود را با آن ها تغذیه می کنید سخن می گوید. بنابراین بیشتر از استفاده کرم ها و سرم ها، غذای مناسب مصرف کنید.

با میوه ها و سبزیجات شروع کنید

میوه ها و سبزیجات پر از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند که برای شما رنگ های درخشان به ارمغان می آورند. خوردن طیف گسترده ای از میوه ها و سبزی های رنگارنگ محافظت لازم در برابر اکسیداسیون سلولی و تولید سلول های سرطانی را فراهم می کند.

دور شکر خط بکشید

هنگامی که غذای شیرین مصرف می کنید، قند موجود در خون شما به پروتئین هایی مانند کلاژن و الاستین می پیوندد. این فرآیند، به نام گلیکاسیون(واکنش غیر آنزیمی قندها با پروتئین ها)، مولکول های جدید مضر را تشکیل می دهد. توجه به این فرایند مهم است، زیرا الیاف کلاژن و الاستین پوست را پایدار و الاستیک نگه می دارند. هنگامی که پوست آسیب می بیند، این الیاف سخت، شکننده و خشک می شوند. این برای پوست شما به معنای چیست؟  فرآیند گلیکاسیون پوست را پیر می کند، باعث ایجاد چین و چروک، لکه، تن پوستی ناخوشایند و دیگر اثرات منفی روی پوست شما می شود.

دریافت ویتامین ها

یک رژیم غذایی مغذی برای حفظ سلامت کلی پوست و درخشش آن ضروری است. مصرف برخی از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات مفید یکی از بهترین راه ها برای بهبود ظاهر و احساس پوست شما است.

چند مورد جهانی و منابع مشترک برای داشتن پوستی زیبا

ویتامینA: کرفس، خامه، کره و زرده تخم مرغ

روی: جگر، گوشت قرمز، غذاهای دریایی، صدف و کدو تنبل

ویتامینC: مرکبات، فلفل، سبزی با برگ سبز تیره و کلم بروکلی

اسیدهای چرب امگا 3: ماهی قزل آلا، ماهی تن، گردو، روغن زیتون و دانه های کتان

بیوتین: زرده تخم مرغ، جگر، گوشت ، بادام و گردو

سلنیوم: مرغ، گوشت گاو، پنیر، دانه های آفتابگردان، برنج قهوه ای، ماهیتن و اسفناج

سیلیکا: پیاز، لوبیا سبز، لوبیا گاربانزو، توت فرنگی، خیار، انبه و کرفس

نیاسین: گوشت قرمز، مرغ، ماهی تن، ماهی قزل آلا، شیر، سبزیجات با برگ سبز تیره، قهوه و چای

ویتامینK12 :کره، زرده تخم مرغ، جگر، کلم رنده شده با سرکه و پنیر

پروبیوتیک ها: ماست، کلم و کیمچی

ویتامین E: سویا، کلزا، ذرت و سایر روغن های گیاهی، اسفناج، نارگیل، دانه های آفتابگردان، بادام و فلفل

اسید پانتوتنیک (ویتامین B5 )کلم بروکلی، گوجه فرنگی، توت فرنگی، ماست و گندم

رژیم غذایی غنی از مواد مغذی با این ویتامین ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات، یک ابزار قدرتمند برای درمان مشکلات پوستی است و موجب داشتن پوستی پر طراوت و درخشان خواهد شد.

از مصرف الکل اجتناب کنید

نوشیدن الکل می تواند رگ های خونی بزرگ، مویرگ ها، فلاشینگ، آکنه روزاسه و آنژیوم ایجاد کند. علاوه بر این، الکل آب بدن شما را کاهش می دهد، که باعث می شود پوست کم چرب تر و پژمرده تر به نظر برسد.

الکل همچنین سیستم ایمنی بدن را مختل می کند و قند اضافی در الکل سبب التهاب سیستماتیک می شود که سبب آسیب  رسیدن به سلول ها و پیر شدن پوست می گردد. برای مقابله با برخی از این اثرات، مطمئن شوید که نوشیدنی های الکلی را با آب جایگزین میکنید، که از خشک شدن بیش از حد پوست جلوگیری می کند.

مقدار زیادی آب بنوشید

حالا که صحبت از آب شد، بدانید، مسیر مشترک برای ظهور پیری و افزایش چین و چروک، از دست رفتن هیدراتاسیون سلولی است. هنگامی که سلول ها به واسطه آب و غذاهای غنی از آب به طور کامل هیدراته نشده اند، به درستی عمل نمی کنند. هنگامی که پوست مقادیر کافی آب دریافت نمی کند، کمبود هیدراتاسیون خود را با تبدیل پوست خشک و پوسته شده، و خطوط چین و چروک بیشتر مشخص میکند. آب به گردش غذا، هضم، جذب و دفع آن کمک می کند. مصرف مناسب آب منجر به داشتن چهره ای درخشان، سالم و جوان می شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید