مراسم تقدیر از نامزدهای بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران، شب گذشته ۷ مرداد برگزار شد.

از نامزدهای جشن خانه‌سینما تقدیر شد؛

مراسم تقدیر از نامزدهای بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران، شب گذشته ۷ مرداد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رامین حیدری فاروقی (رییس انجمن عالی هنرها وفنون سینمای ایران) با اشاره به برگزاری جشن بیست و یکم سینمای ایران گفت: آن چیزی که درباره مفهوم انجمن عالی شنیدیم یا اینکه خواهیم شنید به ویژه از جشن بیست و یک تا بیست و دو بیشتر خواهید شنید به این دو معنا بستگی دارد. درک و داوری است. ارتقای کیفی  تولید و عرضه از ارکان  برگزاری جشن است.

وی ادامه داد: برندگان جشن کسانی هستند که در این رقابت سنگین نامزد شدند و در 8 شهریور ماه و جشن بیست و یکم در مراسم مفصل‌تر و سر و شکل دارتری کسانی از این جمع به یادگار  تندیس می‌گیرند. برخی می‌پرسند علت اینکه این افراد نامزد شدند چیست؟ جوابش مشخص است رأی اوردند و نامزد شدند. به همه شما تبریک می‌گویم.

منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) نیز گفت: ما اهالی سینما باید به نکته مهمی واقف باشیم. اینکه در تمدن امروز جهان تصویر بدون سینما معنا ندارد. اهمیت حرفه ما و آنچه انجام می‌دهیم در بنیادهای تمدنی جهان نقش مهمی ایفا می‌کند. هر چند که به زعم خودمان تنها کارمان را انجام می‌دهیم که در همین اندازه هم امر مهمی انجام می‌دهیم

وی ادامه داد: امسال بیش از 400 رأی در مرحله اول شمارش شده. این امر نشان دهنده مشارکت بیش از 40 درصد نسبت به سال گذشته است. این از نظر من به عنوان کسی که سالها است جشن خانه سینما را رصد می‌کنم، نشان‌دهنده میل و مشارکت و میل به تخصصی شدن رفتار ما در جشن است. هرچند ممکن است برخی از ما در حرفه‌مان به خودمان نقد داشته باشیم  و یا حتی ممکن است همه ما  که حتی در یک حرفه هستیم به برخی از آرا نقد داشته باشیم اما برای عبور از این مرحله چاره‌ای نیست باید این آداب را یاد بگیریم.

وی با اشاره به حضور موثر هنرمندان در کنار مردم افزود: هنرمندان سینمای ایران در ایام سیل جنوب و بخشی از شمال به سهم خودشان کار مهمی را انجام دادند به نمایندگی از دوستانمان در سینمای ایران یک قول اخلاقی دادیم  و در 8 شهریور امکان ساخت 21 خانه در مناطق سیل زده به حرمت بیست و یکمین جشن سینمای ایران ساخته و یا بازسازی کنیم امیدوارم روز 21 شهریور روز ملی سینما  که با ایام محرم مقارن شده است، بتوانیم در مناطق سیل زده بخشی از ساخت و ساز و یا بازسازی خانه‌ها را انجام بدهیم و در این خانه‌ها کنار هموطنانمان چای گرمی بنوشیم.

وی ادامه داد: سال گذشته در مراسم بیستم جشن فراموشی ناشی از فشارکار باعث شد نام مازیار میری از قلم بیفتند. باید از او بابت تمام زحماتی که هر سال برای برگزاری جشن متقبل می‌شود سپاسگزاری کنم. امسال هم با بزرگواری پذیرفت که در کنار ما باشد و از او تشکر می‌کنم.

در ادامه این مراسم از نامزدهای بیست و یکمین جشن سینمای ایران تقدیر شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید