متاسفانه افراد مبتلا به آسم نمی‌تواند هر گونه فعالیت ورزشی را انجام دهند چرا که انجام برخی از حرکات ورزشی بر روی سلامت آنها تاثیر منفی بسزایی خواهد داشت.

گفتنی است یکی از ورزشهای مناسب برای افراد مبتلا به آسم  شنا کردن می باشد هرچند باید متذکر شد که کلر موجود در آب نیز می تواند باعث بروز حمله آسمی نیز شود.

یکی دیگر از فعالیت های ورزشی مناسب برای افراد مبتلا به آسم تمرین وزنه برداری سنتی و مقاومتی است چرا که انجام این حرکات ورزشی خود می تواند تاثیر بسزایی در افزایش سلامت فرد داشته باشد به عبارت ساده تر عدم انجام حرکات های ورزشی هوازی برای افراد مبتلا به آسم بسیار مناسب می باشد.

یوگا یکی دیگر از فعالیت های ورزشی مناسب برای افراد مبتلا به آسم است چرا که انجام این حرکات ورزشی به طور معمول شامل تمرینات تنفسی نیز می شود که می تواند به فعال کردن قسمت های بیشتری از ریه ها کمک کند.

بدیهی است که انجام  پیلاتس خود می تواند تاثیر بسزایی در درمان بیماری آسم داشته باشد چرا که این حرکت ورزشی نیز به مانند یوگا است که می تواند نقش بسزایی در درمان بیماری آسم داشته باشد از زیر و انجام آن برای افراد مبتلا به این بیماری بسیار توصیه می شود.

راه رفتن نیز یکی دیگر از فعالیت های ورزشی مناسب برای افراد مبتلا به آسم است چرا که انجام این کار خود می‌تواند باعث بهبود در تنفس آنها شود به گونه ای که بنا به اظهار نظر کارشناسان ورزشی راه رفتن خود تاثیر بسزایی در درمان و یا کاهش علائم بیماری دارد.

گلف یکی دیگر از فعالیت های ورزشی مناسب برای افراد مبتلا به آسم است هرچند در این فرصت باید متذکر شد که تا حد امکان انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز برای افراد مبتلا به آسم هرگز توصیه نمی شود چرا که در این صورت احتمال بروز حمله های آسمی نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است که افراد ورزشکار قبل از انجام هر گونه فعالیت ورزشی باید آب و هوا را چک کنند بعد به ورزش در محیط آزاد بپردازند چرا که آسم در فصل تابستان و رطوبت زیاد تشدید می شود همچنین باید یادآور شد که افراد مبتلا به آسم باید از انجام فعالیتهای ورزشی سخت و نفسگیر مانند فوتبال و یا بسکتبال اجتناب کنند و در صورت تمایل نیز باید قبل از انجام این حرکت های ورزشی با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید