تحصیل در خارج از کشور به ویژه دانشگاه های معتبر جهانی مانند دانشگاه های آمریکا نه تنها هدف بلکه آرزوی بسیاری از جوانان نخبه ایرانی است که با ورود به دانشگاه قصد انجام این کار را در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارند.

هر ساله با ورود دانشجویان به مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با خروج از بسیاری از نخبه های ایرانی از کشور و مهاجرت به قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر خارج از کشور به ویژه آمریکا روبرو هستیم که با حواشی متعددی روبه رو است.

در سال های اخیر و با منصوب شدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ورود و خروج نه تنها بسیاری از ایرانیان به کشور آمریکا بلکه دانشجویان هم با مشکلاتی همراه شده است که باعث منتشر شدن اخبار متعددی در این رابطه است.

در تازه ترین اخبار، گزارشی از وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر کاهش درخواست ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی و شمار ویزاهای آن ها منتشر شده است. آمریکا کشوری است که همیشه برای اغلب دانشجویان نخبه هدف و انتخاب اصلی بوده است که با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا این موضوع روند کاهشی پیدا کرده است.

در گزارشی که وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر این موضوع داشته حکایت از روند کاهشی صدور تعداد ویزاهای F1 و J1 در طول سال های ۲۰۱۶تا آوریل ۲۰۱۹برای ایرانیان بوده است‌.

نکته ای که در این خصوص باید گفت این است که ویزاهای F1 برای دانشجویان و ویزاهای J1 برای غیر دانشجویان و اساتید و متخصصان است.

نکته دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که بسیاری از ایرانی ها از ایالات متحده درخواست ویزا کرده اند که با تغییرات سال های اخیر، این کشور پاسخی مبنی بر تأیید یا رد نداده است و این موضوع باعث شده است که فرآیند ویزا برای برخی از دانشجویان طولانی مدت شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید