یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: آمریکایی‌ها چندین بار پیغام دادند که به ما اجازه دهید برای حفظ آبرو و وجهه خود چند جای کشور را بزنیم و شما پاسخی ندهید و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد حتی اگر کویر لوت ما مورد اصابت قرار گیرد ما پاسخ قاطعانه خواهیم داد. آنها هم چنان تحت فشار قرار گرفتند و اکنون به دنبال اعاده حیثیت از دست رفته خود و نشان دادن قدرتشان به نوکران منطقه ایشان هستند.

به گزارش سلام نو، محمد جواد جمالی نوبندگانی  با اشاره به ادعای کذب آمریکا در هدف قرار دادن پهپاد خیالی ایرانی بیان کرد: من فکر می کنم به دنبال خروج ترامپ از برجام آمریکایی‌ها استراتژی را برای فشار همه جانبه بر جمهوری اسلامی تعریف کردند و به سمت فشارهای تحریمی همه جانبه و هوشمندانه و جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی رفتند تا مقدمه ای برای درگیری نظامی با ایران باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده قبلا نیز تاکید کردم که هدف قرار دادن پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی توسط جمهوری اسلامی یکی از اقداماتی بود که آنها فهمیدند ایران هم در اراده و هم در تجهیزات قوی است و اجازه تجاوز به خاک‌هایمان را به هیچ کس نخواهیم داد.

نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد: بعد از این حادثه آمریکایی‌ها چندین بار پیغام دادند که به ما اجازه دهید برای حفظ آبرو و وجهه خود چند جای کشور را بزنیم و شما پاسخی ندهید و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد حتی اگر کویر لوت ما مورد اصابت قرار گیرد ما پاسخ قاطعانه خواهیم داد. آنها هم چنان تحت فشار قرار گرفتند و اکنون به دنبال اعاده حیثیت از دست رفته خود و نشان دادن قدرتشان به نوکران منطقه ایشان هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: این اظهارات عجیب و غریب و کذب آمریکا صرفا مصرف داخلی برای آنان و متعهدان منطقه‌ای آنان دارد. پس از  ساقط شدن پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران و حضور قدرتمندانه ایران دیدیم که کشورهایی نظیر امارات پیغام‌های زیادی دادند که ما به دنبال تنش نیستیم و از مواضع قبلی خود کوتاه آمدند و اکنون اختلاف نظری در بین کشورهای منطقه برای همراهی آمریکا ایجاد شده است.

جمالی در ادامه با اشاره به ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی توسط سپاه پاسداران بیان کرد: بعد از این ماجرا کشورهای خریدار سلاح و تجهیزات از آمریکا به این فکر فرو رفتند که ادعاهای نظامی آمریکا به کجا می‌رسد و دیدیم که ترکیه که از اعضای اصلی ناتو است سلاح اس-۴۰۰ روسی می‌خرد و حاضر است تحریم‌ها را به جان بخرد.

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی با ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی یک چالش جدید برای آمریکا ایجاد کرد و آنها اکنون با این ادعاها به دنبال اعاده حیثیت خود هستند و هر چقدر هم به این موضوع دامن زنند موجب بی آبرویی بیشتر آنان خواهد شد./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید