سندروم موهای غیرقابل انعطاف یک نوع بیماری ژنتیکی است که یک ساختار نامنظمی در موی پوست سر به وجود می آید که باعث می شود شانه کردن مو غیرممکن شود.

برای این که متوجه شد که فرد، سندروم موهای غیرقابل انعطاف دارد می توان موهای او را شانه کرد که در صورت مرتب شدن موها و حالت طبیعی آن ها می توان دریافت که فرد سندروم موهای غیرقابل انعطاف ندارد اما در صورتی که موهای فرد مرتب نشد و به نوعی حالت طبیعی و شانه کرده نداشت نشان می دهد که فرد سندروم موهای غیرقابل انعطاف دارد.

سندروم موهای غیرقابل انعطاف از دوران کودکی فرد به وجود می آید که ابتدا موهای فرد نازک شده و حالت شکننده می شود و پس از مدتی رنگ آن روشن تر می شود و سپس غیرقابل انعطاف می شود.

موهای فردی که سندروم موهای غیرقابل انعطاف دارد از نظر مقدار، حجم و طول به صورت طبیعی است اما شکل آن به صورتی است که نمی توان آن را به صورت طبیعی شکل داد.

سندروم موهای غیرقابل انعطاف که یک نوع بیماری ژنتیکی است برای نخستین بار توسط فردی به نام دوپر توضیح داده شد. یکی از نام های سندروم موهای غیرقابل انعطاف، موی Spun glass شیشه تاب خورده و نام دیگر آن کانال سه گوشی است.

برای سندروم موهای غیرقابل انعطاف هیچ گونه درمانی مشخص نشده است که در گزارشی بیان شده است با مصرف روزانه ویتامین بیوتین می توان موها را قابل انعطاف کرد.

طاس شدن فرد یکی از عوارضی است که سندروم موهای غیرقابل انعطاف دارد و دلیل آن هم این است که موهای فرد به صورت محکم به فولیکولش متصل نیست و سندروم موهای غیرقابل انعطاف باعث می شود که فرد اعتماد به نفس نداشته باشد.

برخی از افرادی که سندروم موهای غیرقابل انعطاف دارند به دلیل این موضوع منزوی شده و گوشه نشین می شوند و سعی می کنند کمتر در جامعه حضور داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید