۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 23085440

کارآفرینی و ایجاد کسب و کار یکی از ایده های خوب در دنیای امروز است. فرقی نمی کند به طور سنتی یا مدرن، مهم این است که هر فردی براساس توانایی خود ایده انجام کاری که می تواند را عملی کند.

کارآفرینی می تواند در حوزه های مختلفی انجام شود اما نکته ای که در این خصوص و ایجاد یک کسب و کار وجود دارد این است که متأسفانه برخی از افراد به دلیل متزلزل شدن شرایط اقتصادی از انجام این کار ترسیده و پرهیز می کنند.

ترس به طور کلی در هر کاری باعث می شود که انسان از پیشرفت و موفقیت دور بماند. این که افراد احتیاط کرده و تمامی شرایط و جوانب را مدنظر بگیرند بسیار مهم است اما این که برای وجود آوردن یک کسب و کار ترسیده و همین موضوع باعث شود که آن ها از انجام این کار جلوگیری کنند معنایی ندارد.

ترسیدن و مخفی شدن را باید کنار گذاشت و با علاقه و تمرکز به فکر عملی کردن توانایی ها و استعدادها بود.

رابرت کیوساکی نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر بی پول می گوید: طبق آمار از هر ۱۰کسب و کار ۹ کسب و کار شکست می خورند، توصیه من به شما این است که اگر لازم شد ۱۰کسب و کار راه اندازی کنید.

اگر افراد همیشه ترس از شکست داشته باشند نمی توانند با شجاعت عمل کنند و موفق شوند. افراد نیاز دارند که با دقت شروع کنند و ترس را از خود دور کنند. جف بزوس می‌گوید که کار را از کوچک شروع کنید و آن را گسترش دهید.

این یکی از نکات طلایی است که افراد محتاط برای شروع کسب و کار خود انجام دهند. به طور مثال نیازی نیست که برای شروع کار خود هزینه های گزافی پرداخت کرد و از همان ابتدا از کارهای بزرگ شروع کرد. گسترش و موفق شدن کارهای کوچک می‌توانند نتیجه های بزرگ و موفقیت آمیزی را داشته باشند.

وی می گوید که شب ها باید استراحت کافی داشت. استراحت کافی باعث می شود که فرد بتواند با تمرکز و انرژی بیشتری کار خود را شروع کند.

شهامت داشتن از دیر نکاتی ست که وی به آن اشاره می کند. به این موضوع باید توجه کرد که شهامت داشتن و دوری کردن از ترس و مسائلی که باعث شکست افراد می شود نقش بسیار مهمی در موفقیت کسب و کار دارند.

انجام دادن کارهای مهم در مرحله اول از دیگر نکات طلایی است که جف بزوس به آن می پردازد.

افراد کارآفرین در شروع کسب و کار خود باید کارهای مهم را انجام دهند و سپس به کارهای دیگری که در اولویت های بعدی هستند بپردازند. این موضوع باعث می شود که با بدست آوردن موفقیت ها ترس از شکست هم در آن ها کمتر شود و نتیجه خوبی بدست آورند.

فکر کردن به ادامه مسیر هم از دیگر نکاتی است که او اشاره می کند و بسیار مهم است. وقتی که فرد کارآفرین شروع به به وجود آوردن یک کسب و کار می کند باید با علاقه و انرژی و کنار گذاشتن ترس ها به انجام کار بپردازد و به موفقیت های ادامه مسیر فکر کند. این موضوع باعث می شود که در هر مرحله به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند و انگیزه اش برای ادامه راه بیشتر شود.

افرادی که با وجود توانایی های لازم هنوز اقدام به راه اندازی کسب و کار نکرده اند وعلت آن هم ترس از شکست است که پول اندکی هم که برای سرمایه گذاری در حرفه خود دارند ازدست دهند باید توجه کنند که نباید از شکست خوردن بترسند به این خاطر که اگر از ایده های متفاوتی که دارند حتی یک ایده آن ها به نتیجه موفقیت آمیزی دست یابد بسیار جلوتر از افرادی هستند که به خاطر ترس از ایجاد یک کسب و کار و شکست خوردن هنوز هیچ گونه اقدامی انجام نداده اند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید