یکی از نکات آرایشی که خانم ها هنگام بارداری باید آن را رعایت کنند این است که در دوران بارداری به ویژه سه ماهه اول بارداری نباید موهای خود را رنگ کرد. دکتر جانت گراف، یکی از متخصصان پوست در کالج پزشکی مانت سینایی در نیویورک گفته است که رنگ مو می تواند از طریق پوست سر جذب بدن خانم باردار شود که به‌جای رنگ مو می توان از رنگ های طبیعی مانند حنا یا رنگ های طبیعی استفاده کرد.

در صورتی خانم باردار می تواند از رنگ مو استفاده کند که قصد داشته باشد قسمتی از موهای خود را هایلایت کند و این کار باید به طوری انجام شود که با پوست سر خانم باردار در ارتباط نباشد.

یکی دیگر از نکاتی که خانم های باردار باید به آن توجه کنند این است که در دوران بارداری خود به میزان کم از مواد آرایشی. استفاده کنند. داروهای شیمیایی که برخی از خانم های باردار برای پوست خود و ازبین بردن آکنه استفاده می کنند هم می توانند برای جنین خانم باردارمشکل به وجود آورند.

خانم های باردار نباید از از کرم های موضعی استفاده ه کنند که دارای ترکیباتی شامل ویتامینA است.

خانم های باردار نباید داروهای خوراکی مانند تتراسایکلین وانواع کرم ها را بدون تجویز پزشک استفاده ه کنند.

خانم های باردار می توانند از کرم های ضد آفتاب و غیرشیمیایی استفاده ه کنند تا بتوانند بارداری سالم و مفیدی داشته باشند.

عطرهای شیمیایی می توانند برای خانم باردار مضر باشند. هنگام خرید عطر می توان از برچسبی که بر روی عطرها قرار دارد اطلاع کسب کرد و متوجه شد از چه مواد شیمیایی استفاده کرده اند. به جای عطرهای ساخته شده با مواد شیمیایی می توان  از عصاره یا روغن های طبیعی که از گل ها و گیاهان گرفته شده استفاده کرد. به دلیل حساس شدن پوست در دوران بارداری، خانم ها باید قبل از استفاده از عطر، آن را امتحان کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید