نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کجا هستند اعضای هیات دولت که هیچکدام به برنامه‌‌ها و وظایف خود در سیستان و بلوچستان عمل نمی‌کنند؛ می‌طلبد که جناب آقای روحانی تیمی را برای رفاه مردم، بازگشایی مرزها و زدودن محرومیت از سیستان و بلوچستان تشکیل دهد.

به گزارش سلام نو، علی کرد در نشست علنی امروز در نطق میان دستور خود با تبریک روز تامین اجتماعی به کارگران به ویژه کارگران استان سیستان و بلوچستان، از نمایندگان به دلیل انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان تشکر کرد و خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی! چرا مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مانند استان پهناور سیستان و بلوچستان را به فراموشی سپرده‌اید و هیچ برنامه‌ای را نه در ساحل دریای پر افتخار چابهار و نه در مرزهای شرقی سیستان، میرجاوه و سراوان دنبال نمی‌کنید.

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی افزود: آیا به فکر ارزاق عمومی مردم هستید؛ آیا می‌دانید مردم مناطق استان‌های محروم با یارانه زندگی می‌کنند؛ شعارها و برنامه‌های انتخاباتی خودتان را به یاد بیاورید که می‌گفتید ما به عقب برنمی‌گردیم؛ این بود؟!

کرد گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای زدودن محرومیت و رسیدگی به مردم مظلوم و محروم مرزی و پیشانی ایران در سیستان و بلوچستان ندارد.

وی با بیان اینکه تمام طرح‌های عمرانی در استان سیستان و بلوچستان تعطیل و در هاله‌ای از ابهام و معماست، تصریح کرد: کجا هستند اعضای هیات دولت که هیچکدام به برنامه‌‌ها و وظایف خود در سیستان و بلوچستان عمل نمی‌کنند؛ می‌طلبد که جناب آقای روحانی تیمی را برای رفاه مردم، بازگشایی مرزها و زدودن محرومیت از سیستان و بلوچستان تشکیل دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تشکر از وزیر کشور در ارتقای بسیاری از مناطق استان سیستان و بلوچستان از وی خواست ارتقای بقیه بخش‌ها و شهرها نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: جهاد کشاورزی روزی والی استان سیستان و بلوچستان بود؛ از آنها می‌خواهم با توجه به اینکه امسال نزولات آسمانی شامل حال استان سیستان و بلوچستان شد، توجه داشته باشد که امروز تمامی قنوات نیاز به لایروبی، پوشش انهار و کمک‌های بلاعوض به کشاورزان دارد؛ ضمن آنکه تاکنون بیمه کشاورزان پرداخت نشده است.

کرد ادامه داد: می‌طلبد که در تمامی فصول چه در راه‌های دسترسی به مزارع، چه پوشش انهار، چه در کمک‌های بلاعوض، چه در خرید تضمینی محصولات کشاورزی اقدام شود.

وی به وزیر راه و شهرسازی در خصوص دو بانده شدن برخی جاده‌های حوزه انتخابیه خود و واگذاری قیر رایگان به پروژه‌های استان تذکر داد و خواستار اقدام برای آن شد؛ همچنین از وزیر صنعت و معدن خواست در رابطه با بازارچه رسمی میرجاوه و گمرک آن اقدام کند زیرا دومین بازارچه خاکی ایران است اما وضعیت آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و نارضایتی مردم مرزنشین استان سیستان و بلوچستان در خاش و میرجاوه را به دنبال داشته است.

این نماینده مجلس در ادامه از وزیر آموزش و پرورش خواستار رفع مشکل فضای آموزشی و کمبود نیروی انسانی در تمام مقاطع تحصیلی و افزایش سهمیه پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان به صورت بوم در بوم شد و خطاب به وزیر علوم و تحقیقات گفت: نسبت به افزایش اعتبارات دانشکده صنعت و معدن خاش که تنها دانشکده مهندسی استان است، اقدام شود و از دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه حمایت شود.

وی از وزیر اقتصاد خواست اقتصاد مردم را در مناطق مرحوم جزو اولویت‌ها و برنامه‌های خود برای زدودن محرومیت قرار دهد؛ از وزیر بهداشت و درمان خواست نسبت به مجوز دو هنرستان بهیاری در شهرستان خاش و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بهداشت و درمان در طرح جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و راه‌اندازی اورژانس‌های ۱۱۵ در حوزه انتخابیه اقدام کند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس در پایان از اقدام به موقع و مقتدرانه سپاه پر افتخار پاسداران در مقابله با زورگویی‌های آمریکا تقدیر و تشکر کرد./ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید