عضو شورای شهر تهران افزود: درمورد نامه قاضی سراج به سران سه قوه در ارتباط با انتخاب شورایاری‌ها گفت: مخاطب نامه شورای شهر نبوده بلکه سران سه قوه‌اند که براساس اختیارات خود به صورتی برنامه‌ریزی کنند که انتخابات قانونی شود و یا اگر نیست شرایط آن فراهم شود.

به گزارش سلام نو، علی اعطا در نشست خبری در ارتباط با انتخابات شورایاری‌ها اظهار داشت: 1253 نفر در منطقه 4 تهران برای انتخاب ثبت‌نام کردند که بیشترین آمار را در مناطق 22 گانه به خود اختصاص دادند.

وی افزود: از  این تعداد در منطقه 4،  900 نفر آقا و 353 نفر خانم هستند. پس از آن منطقه 5 و سپس منطقه یک بیشترین آمار ثبت‌نام کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: کمترین داوطلبان انتخابات شورایاری‌ها مربوط به منطقه 9 بوده است و 67 درصد ثبت‌نام کننده‌ها به طور کلی در همه مناطق سن کمتر از 45 سال و 2 درصد سن 65 تا 75 سال داشتند.

* بیشترین  تحصیلات داوطلبین انتخابات شورایاری‌ها

اعطا خاطرنشان کرد: همچنین به طور کلی 75 درصد کل ثبت‌نام کنندگان مرد و 25 درصد زن بوده‌اند. همچنین بیشترین رشته تحصیلی داوطلبان حقوق، عمران و حسابداری بوده است.

وی گفت: آمار قطعی داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید شده 6 عصر امروز اعلام خواهد شد و پس از آن دو روز فرصت برای اعتراض وجود دارد.

وی درمورد نامه قاضی سراج به سران سه قوه در ارتباط با انتخاب شورایاری‌ها گفت: مخاطب نامه شورای شهر نبوده بلکه سران سه قوه‌اند که براساس اختیارات خود به صورتی برنامه‌ریزی کنند که انتخابات قانونی شود و یا اگر نیست شرایط آن فراهم شود.

* مخاطب نامه قاضی سراج شورای شهر نیست

وی افزود: رئیس‌شورای شهر تهران گفت‌‌وگوهایی با قاضی سراج داشته و ایشان در دولت هم پیگیر موضوع هستند.

اعطا درمورد یکطرفه شدن خیابان ویلا اظهار داشت: من دیروز این خبر را مشاهده کردم و با شهردار منطقه صحبت‌هایی انجام گرفت که ایشان گفتند کار به صورت دو هفته‌ای آزمایشی است.

وی افزود: قرار شده که جلسه‌ای در شورای شهر شهردار منطقه شرکت کند و مطالعات انجام گرفته را توضیح دهند.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ولی به طور کلی بنده اظهارنظر روشنی در این زمینه ندارم چرا که اطلاعات دقیقی از جزئیات این برنامه در کمیسیون حمل و نقل شورا نداشته‌ام ولی بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد‌: آنچه مشخص است ا ین بوده که اگر این برنامه بخواهد ادامه یابد به صورت اجتماعی بررسی‌های لازم برای آن انجام گیرد. /فارس

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید