۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 22758568

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود:  تقریباً ۳۰۰ نیرو درگیر عملیات مبارزه با ملخ‌های مهاجم بودند و ۱۵۰ انواع دستگاه‌های سمپاش استفاده گردید.

به گزارش سلام نو، محمدتقی منوچهری  اظهار کرد: از ابتدای شروع کار و حمله ملخ‌ها در بهمن ماه سال گذشته بیش از ۱۰۴ هزار هکتار مبارزه و حدود ۵۰ تن سم مصرف شد.

وی بیان کرد: تقریباً ۳۰۰ نیرو درگیر عملیات مبارزه با ملخ‌های مهاجم بودند و ۱۵۰ انواع دستگاه‌های سمپاش استفاده گردید.

رئیس جهاد کشاورزی بوشهر با بیان اینکه در حال پاکسازی هستیم، تصریح کرد: خوشبختانه حدود یک هفته است که جمعیت ملخ‌ها به کمتر از ۵ درصد رسیده و در حال حاضر اوج جمعیت –پیک جمعیتی- آنان درصد پایینی است.

منوچهری افزود: در صورت طغیان و ریزش جدید در فصل بعد آمادگی لازم را داریم، سموم آماده و در انبار نگهداری و همچنین دستگاه‌ها نیز تأمین و تجهیز شده اند تا در صورت حمله ملخ‌ها بتوانیم کار مبارزه را به خوبی انجام دهیم.

وی افزود: کل خسارت وارد شده در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان بوشهر بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از اراضی است.

به گزارش ایسنا، هجوم ملخ‌های صحرایی در کانون‌های بزرگ به جنوب کشور از ابتدای بهمن سال ۹۷ استان‌های جنوب کشور را درگیر کرد.

سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان (جیرفت)، بوشهر، خوزستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی طی ماه‌های گذشته درگیر مبارزه گسترده با این آفت بوده‌اند.

ملخ‌های صحرایی مهاجم تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور را در مرزهای جنوبی و غربی کشور دربرگرفته که البته با مبارزه از سوی کارشناسان سازمان حفظ نباتات و به اذعان مسئولان این سازمان هیچ آسیبی به اراضی و باغات کشاورزی وارد نشده است./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید