رئیس قوه قضاییه در دیدار با فعالان محیط زیست بی‌گناهی یا گناهکار بودن فعالان محیط زیست را منوط به تشخیص قاضی دانست.

رئیس قوا قضاییه در دیدار با فعالان محیط زیست در خصوص پرونده محیط زیستی‌ها خواست که همگی منتظر نظر دادگاه بمانند؛ چراکه تشخیص بی‌گناهی یا گناهکار بودن آن‌ها بر عهده قاضی است.

به گزارش سلام نو، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در نشست هم‌اندیشی فعالان محیط زیست با رییس قوه قضائیه که امروز(شنبه) برگزار شد، در رابطه با پرونده خاصی که نسبت به محیط زیستی‌ها مطرح شد،  اظهار کرد: این‌که در سازمان محیط زیست این پرونده مطرح شده یا کسانی که فعالان در حوزه محیط زیست بودند و شناخت شما از این‌ها در حوزه دانشکده و سازمان و موسسه بوده است، اما بگذارید سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که مسئولیت امنیتی دارند در حوزه تخصصی آن‌ها سخن بگویند و اظهار نظر کنند. بگذارید داوری را قاضی انجام دهد و اجازه دهید در این رابطه داوری با قاضی باشد و داوری نهایی را بر عهده دستگاه قضایی بگذارید.

وی در عین حال گفت: شما به عنوان همکار آن‌ها می‌توانید اظهار  نظر کنید اما بی‌گناهی یا گناهکار بودن را بر عهده قاضی بگذارید، نه تنها در مورد این پرونده بلکه در مورد همه پرونده‌ها.

وی خاطرنشان کرد: وقتی وارد دستگاه قضایی شدم، با این پرونده که در دادگاه مطرح بود مواجه شدم. یک سری از نکات و ابهامات بود که گروه‌های کارشناسی ساعات بسیاری وقت گذاشتند و روی موضوع کار کردند و نظرات‌شان را اعلام کردند. دادگاه در حال انجام کار خود است. همه کسانی که در حوزه محیط زیست و بخش‌های دیگر فعال هستند باید منتظر بمانند تا دادگاه رسیدگی کند. بررسی اسناد و مدارک بر عهده دادگاه است.

رییس قوه قضاییه یادآور شد: شما ممکن است ظاهر افراد را ببینید ولی ممکن است لایه دیگری هم از زندگی فرد وجود داشته باشد که از دید شما مخفی مانده است و این احتمال را هم بدهید. قسم حضرت عباس نمی‌توانید بخورید من تمام زوایای زندگی او را بلدم، اینگونه نیست. این زوایا را بر عهده کسانی بگذارید که متخصص هستند. من هم در این رابطه نظری ندارم و دادگاه باید در این رابطه نظر دهد. ما منتظر می‌مانیم و شما هم تا نظر دادگاه منتظر بمانید./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید