معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: ما همه باید قبول کنیم کشور در شرایط حساس و دشواری قرار گرفته‌ایم اما همان طور که رهبری فرموده اند مقاومت تنها راه حل ماست.

به گزارش سلام نو، اسحاق جهانگیری صبح امروز در همایش فرمانداران سراسر کشور گفت: امیدوارم خداوند یاری کند که در این شرایط بتوانید مسئولیت خود را به خوبی ایفا کنید. خدمتگزاری در محضر مردم ایران یک توفیق است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: ما همه باید قبول کنیم کشور در شرایط حساس و دشواری قرار گرفته‌ایم و برای ما مدیران این وظیفه را ایجاد می‌کند که به دنبال فرصت‌های جدید باشیم تا بتوانیم در مقابل تهدیدات منفعلانه عمل نکنیم.

وی با بیان اینکه بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام شکل گرفته است، گفت: آنها می‌خواستند منطقه را دچار التهاب کند و به دنبال به هم زدن امنیت خاورمیانه و خلیج فارس هستند و دلیل این است که اسرائیل در یک منطقه آرام امکان حضور ندارد و می‌خواستند موضوعاتی برای درگیری داشته باشند و الان در این شرایط به یک راهبرد آمریکایی‌ها اتخاذ کردند.

جهانگیری گفت: همانطور رهبری هم گفته‌اند مقاومت راه ماست و در منطقه هم تلاش داریم که از قدرت خود برای ثبات استفاده کنیم. ایران همواره کمک‌کننده به منطقه خاورمیانه بوده است و اگر ایران نبود مشخص نبود سرنوشت عراق و سوریه و دیگر کشورها چه شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه راهبرد ما و آمریکا در مقابل یکدیگر است، گفت: آمریکایی‌ها تا الان از بخش عمده‌ای از اهداف خود شکست خورده‌اند و سال ۹۷ را پایان جمهوری اسلامی می‌دانستند و شش ماه قبل از آن ناامنی ایجاد کرده بودند تا بتوانند با جنگ روانی ناآرامی‌های داخلی را رقم بزنند و فکر می‌کردند اقتصاد متلاشی می‌شود اما در این موضوع شکست خوردند و در هدفشان برای صادرات نفت و فروپاشی اقتصاد هم به شکست رسیدند.

وی افزود: ما با رویکردهای سنتی و نخ نما نمی‌توانیم از این مسائل در هم تنیده اقتصادی و اجتماعی عبور کنیم. زمان، زمان نشان دادن عزم و اراده‌ای برای مقابله با مشکلات است و این وابسته است، به اینکه دولت بتواند از ظرفیت‌های خود استفاده کنند. دولت باید بتواند با نخبگان کشور ارتباط بگیرد و این ضعفی است که باید تا حدودی آن را بپذیریم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: تقویت سرمایه اجتماعی از کارهایی است که ما باید انجام دهیم و باید از آن برخوردار باشیم بخشی از این اعتماد با کارهای ما باید انجام شود. استانداران هم می‌توانند به این مساله توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: استانداران به معنای مدیری هستند که نمایندگی دولت به او واگذار شده همه باید با همین نگاه به استاندار بنگرند. زمانی آقا گفت شما استانداران، رئیس جمهور استان‌ها هستید./ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید