گویا پس از سلاطین مختلف نظیر سلطان کاغذ، سلطان قیر و سلطان سکه  و حتی سلطان ترامادول این بار نوبت به سلطان آپارتمان رسیده است. خبری از اینکه سلطان آپارتمان کیست منتشر نشده است اما به فرض اگر مشخص هم شود کسی نمی تواند به سراغ او برود و بازخواستش کند.چرا که در این زمینه قانونی وجود ندارد.

سلام نو – سرویس اقتصادی: بازگشت دلاوری، خبرنگار و مجری مطرح صداوسیما که چند وقتی مورد غضب بود با برنامه پایش باعث شده تا این برنامه هر چند وقت یک بار منجر به واکنش زیادی در فضای مجازی شود. رونمایی از سلطان آپارتمان در این برنامه و انتشار گسترده کلیپ مربوط به این برنامه از آخرین حاشیه های فضای رسانه ای بوده است.

به گزارش سلام نو، زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در برنامه پایش ادعایی کرده که اگر صحت داشته باشد اتفاق بسیار ناراحت کننده ای است. او اظهار کرده شخصی در تهران وجود دارد که 2500 واحد مسکونی به نامش است. طبیعتا چنین فردی می تواند قیمت را در بازار مسکن جا به جا کند.

او همچنین اظهار کرده شخصی در شهر ری 700 واحد مسکونی برای خود دارد. آمار حیرت انگیزی در رابطه با مسکن های ساخته شده از سال 85 تا 95 وجود دارد که بر مبنای آن در شرایطی تنها ده میلیون و پانصد هزار واحد مسکونی ساخته شده که تنها 2.4 میلیون از این واحدها در اختیار مصرف کننده ها قرار گرفته است. سوال اصلی دقیقا اینجاست که برای چند میلیون واحد مسکونی باقی مانده چه اتفاقی افتاده است و تاثیر این خانه های احتمالا خالی از سکنه بر بازار مسکن چیست؟

گویا پس از سلاطین مختلف نظیر سلطان کاغذ، سلطان قیر و سلطان سکه  و حتی سلطان ترامادول این بار نوبت به سلطان آپارتمان رسیده است. خبری از اینکه سلطان آپارتمان کیست منتشر نشده است اما به فرض اگر مشخص هم شود کسی نمی تواند به سراغ او برود و بازخواستش کند. چرا که در این زمینه قانونی وجود ندارد. در واقع خلاء قانونی باعث شده تا شخصی با هزاران منزل مسکونی در تهران اگر اراده کند بتواند قیمت مسکن را هرچقدر که دلش بخواهد کم و زیاد کند و عملا قانون عرضه و تقاضا  را نقض کند.

چند وقتی است دوباره بحث اخذ مالیات از خانه‌های خالی مطرح است. قانونی که سال 94 مقرر شد اجرایی شودا اما به خاطر برخی نقصان ها از جمله دشواری جمع آوری بانک اطلاعاتی برای خانه های خالی از سکنه اجرای این طرح به تعویق افتاد و هنوز هم اگرچه چند وقت یک بار بحث آن باز می شود اما عملا به نظر نمی رسد اراده ای برای عملیاتی شدن این طرح باشد.

وزارت راه و شهرسازی تیر ماه سال گذشته پیش‌نویس یک لایحه را به دولت ارائه کرده بود که بر اساس آن برای اصلاح قانون مالیات بر خانه‌های خالی درخواست شده بود مسئولیت شناسایی و دریافت مالیات از خانه‌های خالی به شهرداری‌ها واگذار شود.

بحث سلطان آپارتمان حواشی مختلفی هم در فضای مجازی به ویژه توییتر به همراه داشت. بسیاری از کاربران فضای مجازی با انتشار کلیپ صحبت های نماینده مبارکه در برنامه پایش از وضعیت مسکن خود گفتند و خیلی ها هم نارضایتی خود را از فاجعه ای به نام احتکار مسکن اعلام کردند.

کاربری به نام صالح آقارضایی در این باره توییت کرده است: عنوان#سلطان_آپارتمان برخلاف سلاطین محترم دیگر حوزه ها خیلی تخصصی و انحصاری نیست.

شخص دیگری هم اظهار کرده است: خب به سلامتی سلطان آپارتمان هم سر از خاک درآورد با ۲۵۰۰ آپارتمان در تهران!!! چه سلاطینی رو ج.ا تحویل بشریت داده!

کاربری به نام محسن قربانی هم با انتقاد تند از فاطمه سعیدی، نماینده ای که در برنامه پایش از سلاطین آپارتمان یاد کرد، نوشته است: قانونگذار کشور به راحتی می گوید قانونی برای برخورد اخلالگران قیمت اجاره اپارتمان نداریم خانم محترم نمایندگان محترم مردم به شما رای ندادند که امار بگیری وامار اعلام کنی قانون تصویب کن.

شخص دیگری هم توییت کرده است: یه نفر تو شهر ری 700 واحد آپارتمان داره بهش میگن سلطان آپارتمان ها، منم یه واحد اجاره دارم ، تصور خرید یه واحد هم ندارم بهم میگن سلطان کرایه ها.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید