پنیر ها از انواع مختلفی برخوردار هستند به گونه ای که بسیاری از افراد طرفدار انواع خاصی از پنیرها هستند چگونه پنیر را می‌توان در تهیه غذا، سالاد و یا وعده صبحانه استفاده کرد.

پنیر پروولون

پنیر پروولون  یکی از معروفترین پنیرهای است که کاربرد وسیعی در آشپزی دارد این نوع پنیر دارای پوسته بیرونی براق و طلایی رنگ می باشد. پنیر پروولون کش دار و از نظر شکل و اندازه و طعم دارای گونه های متفاوتی است که در ادامه به انواع مختلف آن اشاره خواهد شد.

پروولون شیرین

پروولون تند

پروولون دودی

جالب است بدانیم که در هر کیلو از این پنیر4700 کالری وجود دارد. همچنین دارای 45 درصد چربی و پروتئین می باشد.

موارد استفاده از پنیر پروولون بیشتر به عنوان دسر و یا برای پخت غذا است همچنین در برخی از موارد به عنوان چاشنی برای اسپاگتی های مختلف و پیتزاها و غذاهایی که در آن خمیر به کار برده اند نیز استفاده می شود هرچند باید یادآور شد که  از پنیر پروولون در غذاهایی که در فر تهیه می شود نیز استفاده می شود چرا که این پنیر از خاصیت ذوب بسیار بالایی برخوردار است.

یکی دیگر از  پنیر های پرطرفدار پنیر بوتر کیزه است این پنیر دارای چربی زیاد و طعم خوبی است بنابراین از  پنیر بوتر کیزه بیشتر  برای غذاهای که داخل فر  تهیه می شوند استفاده می شود و در برخی از موارد  برای تهیه سالاد ها و یا اینکه به صورت ورقه‌ای در وعده صبحانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

همان گونه که می دانیم یکی دیگر از پنیرهای پرطرفدار در دنیا پنیر فتا است که سالها است که در ایران تولید می شود اما اصل این پنیر در بلغارستان و یونان با استفاده از شیر تازه گوسفند تهیه می شود از این پنیر برای وعده صبحانه تهیه غذا و برخی از سالاد ها استفاده می‌شود این پنیر به دلیل طعم خاصی که دارد از طرفداران بیشتری نیز برخوردار می باشد.

پنیر گودا نیز  یکی دیگر از انواع پنیرهای پرطرفدار شناخته شده است این پنیر به دلیل ذوب شدن سریع آن بیشتر در غذاهایی که در داخل فر پخته می شود  مورد استفاده قرار می گیرد.

باید در نظر داشت که پنیر موتزارلا یکی دیگر از انواع پنیرهای محبوب می باشد که بیشتر در کشور ایتالیا وجود دارد و از شیر گاومیش تهیه می شود این پنیر به دلیل اینکه به سرعت ذوب نمی شود بنابراین در تهیه ساندویچ های سرد و یا سالاد بیشتر مورد استفاده است.

پنیر چدار یکی دیگر از محبوب ترین پنیر ها شناخته شده است که این پنیر  انگلیسی می باشد که تکه تکه های بریده شیر را روی هم قرار می دهند و به همین دلیل به این اسم مشهور شده است. چدار دارای چربی نزدیک به 48 درصد در ماده خشک است و گونه ای از آن به سبب استفاده از رنگ، نارنجی است و بهای گران تری نسبت به چدار معمولی دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید